Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 375 ggr
senna
0

OT: Kom fram, kom fram.

När jag städa lite i datorn hittade jag en gamal novell/berättelse som jag skrev i sjuan.  Tänkte skriva upp den här och se vad ni tycker om den. (:

Kom fram, kom fram.

- Lukas, Lukas. Kom fram nu. Jag vill inte leka denna dumma leken mer. LUKAS!

Anna och Lukas är syskon. De bor ute på landet med sina föräldrar. Där har de inga andra att leka med, så de får leka alldeles själva. Det inte så värst roligt tycker Anna, eftersom hon tvingas leka Lukas dumma lekar. En kväll ville Lukas leka en konstig version av kurragöma. Anna gick med på att leka den, men bara en liten stund eftersom det nästan var helt mörkt ute. Men det brydde sig inte Lukas om. När de hade börjat leka fick Anna räkna och Lukas gömma sig. När Anna hade räknat klart började hon leta efter Lukas, men hittade inte honom. Hon letade och letade. Efter en stund slutade hon att leta, och ropade istället
- Lukas, Lukas. Kom fram nu. Jag vill inte leka denna dumma leken mer. LUKAS!
Men ingen Lukas svarade. Då fick hon spader och sprang hem till sin mor och far, som satt i köket och drack kaffe. Hon berättade om leken och om att Lukas vägrade komma fram. Då gick pappan upp och tog på sig sina stövlar. Anna och hennes far gick tillsammans ut för att leta efter Lukas. De letade i timmar men hittade inte Lukas. Då började pappan att bli orolig. Han bad Anna att springa hem och säga åt hennes mor att ringa till Polisen. Hon sprang halvvägs men orkade sedan inte springa, utan gick. Anna tog en liten genväg hon kände till.

Det var då hon såg det. Det förfärliga som hade hänt. Hon såg Lukas, där han låg med kroppen i en blodig pöl nedanför en kantig klippa. Hon skrek, och sprang snabbt till sin far. Hon berättade vad som hade hänt. Då sprang både pappan och Anna tillbaks till platsen där hon hade sett honom. Och där låg Lukas, blodig och livlös nedanför den kantiga klippan.
Plötsligt skrek Anna till
- NEJ LUKAS!
Men då insåg hon att hon låg i sängen, i hennes rum. Men hur? Vad?

Anna tog på sig sina kläder, och gick mot Lukas rum för att se om han hade vaknat än. Hon gick in i rummet. Men där var det tomt, inga möbler, ingen säng, ingen Lukas?
Men, vad har hänt här tänkte hon. Hon sprang ner till mamma och pappa. Där satt de, i köket och drack kaffe. Nyfiket och förvånat frågade Anna vart Lukas var, och varför hans rum var tomt. Då såg Anna att hennes mor grät.
- Mamma, vad är det? Varför gråter du? Vart är Lukas?

Annas mamma tittade på Anna, och började gråta ännu mer.
- Mamma, varför gråter du? Svara mig! Sa Anna.
Annas mamma försökte prata, men kunde inte. Hon grät hela tiden. Då frågade Anna sin pappa:
- Pappa? Kan du säga vart Lukas är, och varför gråter mamma?
Då svarade Annas pappa att Lukas har ramlat ner för en klippa och dött.

Anna blev helt vit i ansiktet. Det var ingen mardröm. Lukas är död. --------------------------------------

Skriv jättegärna vad du tyckte om den! :)

MVH 
                                                        Senavere.

SaraB
0

Den var bra, men jag förstod inte riktigt meningen med den ärligt talat. Liksom ingen poäng eller så.. Men den var väldigt bra skriven, man blev sugen på å läsa den! Bra!

Sosso
0

Bra fantasi, intressant att läsa tycker jag. :)

Tina-A
0

Usch :( Fick värsta gåshuden när jag läste den. Bra tycker jag!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

senna
0

#1 - Tack, men jag förstår inte vad du menar?
#2 - tack så mycket. (:

Det var iaf till skolan jag skrev den, då vi fick i uppgift i ämnet SV att skriva berättelser..

senna
0

#3 - tack. (:

lauraa
0

Den var bra, men tycker du kunde haft lite mer beskrivningar med. Omgivning, personerna och sånt.

senna
0

#6 - okej, tack för tipsen. :)

[Zorro_93]
0

Jag tyckte den var jätte bra som den var  :)

emmsaaan
0

håller med #6 :)

Stravaganza
0

Mer beskrivningar av till exempel omgivningen, lukten, hörseln, synen…

Den var bra, men som #1 säger så fattar jag inte heller poängen med det hela.

johanna_loveAnimals93
0

Den var bra tycker jag, och sorglig.. :/ :)

ciss
0

Bra skrivet.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Bra skrivet.

Eazyy
0

Skitbra skrivet!!  kunde inte sluta läsa xD

senna
0

#10 - förstår inte riktigt vad du eller SaraB menar med "poängen".. kanske varför jag skrev den? det var ju somsagt för att vår svenska lärare sa till oss att skriva varsin berättelse, och då valde jag att skriva denna. Sen hittade jag den på min dator för någon dag sedan och valde att lägga upp den här för att höra vad ni tycker om den!

#11, #12, #13, #14 - tack så mycket. :D

soten
0

Det är inge roligt om någon dör .. Jag brukar berätta typ sånna historier men det slutar med att det var en dröm

Sotis
0

Den var ju jätte bra!:)

SaraB
0

#15 alltså inte varför du skrev den, men liksom meningen i berättelsen. Det är svårt att förklara.. ;O

KvirrZ
0

#18 menar du hur de två delarna av historien hänger ihop?

- Mvh Emma

SaraB
0

#19, nej. Men skit samma. Den var bra! ^^

Clariiz
0

Den var bra, men kosntigt slut. Kände slarvigt. Kunde ha blivit mer finurligt. Men det var bra :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sputtnick_plexus
0

jätte bra!