Kanin som drar/sele?/flexikoppel?
Vilken sele är bäst när kaninen drar mycket? Vår hona blir överlycklig när hon får komma ut i sele och gör tokrusningar, och okej, jag är hyfsat snabb;) men inte som en kanin;) så det tar ju tvärstopp för henne emellanåt:( Är det någon som testat ha ett sådant där koppel (flexikoppel?) till kanin och som man kan släppa ut och som många har till sina hundar?
Flexi skulle jag aldrig använda på kanin. Råkar man tappa så är det inte bra (ogillar det till hund också) hellre långt koppel
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bogsele eller bröstsele passar till dragiga kaniner. Bogselen är lättare att krypa ur, medan det är i det närmaste omöjligt att ta sig ur en väl anpassad bröstsele.
Använd inte flexikoppel, de ger väldigt dålig kontroll oavsett vilken djurart man har i änden av kopplet. Vanliga koppel är bäst, finns riktigt långa att köpa på diverse sidor.
#1 ok, då vet jag det:) hur långt koppel kan vara rimligt att ha? Vi är mest i skogen, naturreservat o vill inte tappa henne:( Har H-sele nu men det blir sådana ryck, vet du någon skonsammare variant när de drar? Hon får inte smita ur den heller;(
#1 ok, fick svar av #2 nu:)
#2 tack för svaret, kollar bröstsele till att börja med då:)
#3 Bröstsele tycker jag är bäst.
Jag har lina på 4-8 meter lite olika. I skogen har jag en lina på 5 meter 🙂
#6 tack för svaret! Var beställer du dina bröstselar?
#7 Johannasselar på facebook.
Hon har hemsida med: http://johannasselar.weebly.com/
Ok, Johannas selar ser jag att du (Frida) tipsat om tidigare. Kollar in på hennes sida:)
#8 vilken typ av lina skulle du rekommendera (som Johanna säljer) för att få så lite trassel som möjligt i skogen?
#10 Har inget koppel från henne dessvärre. Har en långlina för liten hund :)
Ok!
Jag har flexi koppel te mina . De fungerar väldigt bra .. o vanlig sele ..
Ok, tack för svar!