Argument - stor kaninhage
Hej! Jag vill ha en enorm Hage till min långöron, vi ska bygga någon Hage men jag tycker den ska vara hela baksidan, ca 7mX4m . Men måste ha bra argument som håller som kan övertyga de. Skulle vara jättekul om dom fick den drömhagen, önskar vi bott på landet eller stor trägård då säger pappa att kan sätta upp en enorm på direkten ;) Så bomba upp med argument för en stor Hage ! :D
Kaniner mår bra av att ha en stor Hage och det är roligt att se dom lyckliga. De kan göra glädjeskutt av lycka när de får komma ut. De älskar att undersöka och nosa på allt och det är lätt att sätta in olika hus och leksaker då det är stor plats. Du kan även öva olika tricks med kaninen då det är stor yta men utan risk för att kaninen ska springa iväg. Det är helt enkelt lättare och roligare med en stor Hage både för dig och kaninen. 🙂
Älskar kaniner 
Hur ser trädgården ut? Att sätta upp kompostgaller runt den ytan bör inte alls vara några problem, dessutom är de lätta att ta ner!
Pretty wise //
#2 well, det är en trägård, ganska stor. XD Glömde säga att hagen ska vara med helst nergrävt nät och helst 2m hög och plasttak ;) 24h Hage ;)
Det behövs inte om du bara låter kaninen vara ute där under uppsikt :)
Pretty wise //
#4 Vet men jag vill att dom ska kunna röra sig fritt som galningar när vi inte är hemma ;)
Fast ska du ha kaninerna där hela tiden så är det ingen trädgård mer. Det kommer snabbt bli en gräslös jordfärgad yta. Så jag röstar för kompostgaller runt hela. Det kan göras snyggt och diskret och blir jättebra för kaninerna att skutta i när nu kan ha koll på dem. På det sättet uppskattas det dessutom mer! Är de där hela tiden/stor del av tiden så blir det bara hemma och som sagt inget gräs och inte alls lika mysigt.
Jag ska bygga en fast Hage med nergrävt nät och 2m högt :) men är vuxen med egen trädgård så bestämmer själv. Kan vara svårt att övertala att bygga något så stort… Det kan bli supermysigt ändå jag har sett väldigt många sådana hagar!
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Kan man inte inhägna hela gården? Man kan göra en dörr/grind och då påverkas ingen av nätet+kaninerna får storhage
Jag skulle ha satsat på en lite mindre dygnet-runt-hage på kanske 3*3m, och så stängsla in resten med något lite rejälare staket så att man kan ha dem ute på dagarna. Jag tror att en 2m hög Hage med tak som täcker hela tomten är ganska svår att sälja in till dina föräldrar…
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Glömde säga att vi har trägård runt hela huset och på framsidan är den också jätte stor ;)