Underlag till bur
Mina allergier har blivit värre och jag funderar på att byta underlag i Exempels bur. Han har just nu spån, men då det är min kanin så är det jag som städar och det är nästan omöjligt att städa utan att nysa och klia. Det är riktigt jobbigt och vill se om det blir någon skillnad när jag byter ut spånet.
Han bor i garaget under vintern men bor ute vår och sommar, vad tror ni blir bäst? Kommer fortsätta att ha halm i 'sovdelen' då det bara är spånet och höet som jag reagerar på just nu.
Värmepellets har jag från byggnad. Det funkar jättebra för mig! Det är rätt hårt men då är det bara att ha halm över.👍
Frida
Trasmatta (om han inte gnager), fleecefilt, träpellets, papperspellets, eller varför inte bara ett lager tidningspapper med halm på. 🙂
Emma
Testa CareFresh. Kan beställas hos Animail, rätt dyrt men väldigt bra.
Har det inomhus då jag och ena marsvinet är rätt känsliga för damm, men det funkar bra med carefresh + att det luktar mindre🙂
https://animail.se/carefresh-natural-60-l.html
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Toa-lätt papperspelets
Easyströ tycker jag är toppen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fleecefiltar på bottenvåningen och i hagen, övervåning (bodel) med tidningspapper och halm och easyströ av hampa i toalådorna. Där de förövrigt är i lägenheten har vi trasmattor med halkskydd under.
#6 vi har valt att ha olika material på olika ställen, men jag tror på easyströ om du ska ha i burbotten:)
Jag hade testat Carefresh, kanske lite dyrt att köpa på vissa ställen. Men man kan också göra egen! Tror att det står en artikel om hur man gör på Kaninmagazinet.se =)
Toalett strö har jag te mina
Toa-lätt tycker jag personligen är alldeles för hårt för dem, bränslepellets ännu värre, gäller att ha ett rejält lager halm ovanpå.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Halm i hela, torv eller hampaströ hade jag nog testat :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#1 Den var någon annan tråd som handlade om detta. Hen använde eldpellets men blötte först upp det och sedan torkade det igen. Tar ju lite längre tid men blir ju mjukare och skönare för kaninen. :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#12 Man kan göra lika dant med halmpellets, det sväller och blir riktigt mjukt! Bara viktigt att det verkligen torkar ordentligt.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu