Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1253 ggr
lillajag03
0

Frigående inomhuskanin

Jag köpte min kanin för 3 dagar sedan. Vi har varit hemma med han hela tiden nu men han kommer inom en dag tror jag få vara hemma själv. Han kommer vara själv ca 6 och en halv timme. Borde vi ha satt han kan gå ut ifrån buren och i en Hage fritt (inomhus)?

Om vi borde de vart kan an köpa typ staket, galler eller vad de kallas billigt?

betyder jätte mycket om någon vet och kan hjälpa mig.

Smultrondraken70
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hage är en jättebra ide'. Du kan använda vanligt kompostgaller som ställs på höjden, så han inte hoppar över. Köps på till exempel Jula, Rusta, K-Rauta, Bauhaus, ÖB kan ha etc. Dock kan mindre kaniner klämma sig igenom öglorna. Då finns ju alternativet att beställa galler från till exempel en zoo butik på nätet, med mindre avstånd mellan gallerpinnarna. Våra är frigående i halva lägenheten, vi stänger dock in dem på nätterna och har då bur med Hage till:) Bifogar bild.

Kaninernasbästa
0

#1 är de på högkant är öglorna mer platta och då är det svårare att krypa igenom, men om de står på längden har min hermelin krupit igenom ;/

[Deshasix]
0

Tips; på granngården har de kompostgaller med betydligt mindre öglor än de från rusta. :) min dvärgvädur bebis kom inte igenom dem.

sannadetejag
0

Min ena kanin kan hoppa över kompostgallret så jag föreslår att man ska ha nät som tak

Smultrondraken70
0

#4 ja vi måste också ha nät, för hanen klättrar över på tre sekunder som en ekorre:/