Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 662 ggr
Smultrondraken70
0

Äter upp lektunneln

Köpte en lektunnel av pilträd på Teddytassen till kaninerna. Nu håller de på att käka upp den:( det är inte mycket att göra, men får dom verkligen äta pil?

Vovisch nr2
0

Ja. det är inget farligt. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Smultrondraken70
0

Tack, då får dom fortsätta att käka på den då;)

Awa86
0

Kaniner bör alltid ha grenar att tugga på tillgängligt, vissa trädsorter bör undvikas t.ex stenfruktsträd så kolla alltid innan, men många vanliga träd går bra mina får mest äpple, päron och lönn eftersom det är träden vi har men gått åt nåra sånna där pil-leksaker också. Ger man tillgång till grenar så minskar risken för långa tänder (knäckebröd, morötter o sånt vi tycker är hårt slipar inte deras tänder är ungefär som n0smör för dem)

Smultrondraken70
1

Dom får färska äppelgrenar varje dag:) men den där piltunneln måste varit nåt alldeles extra för dom är helt besatta av den;)

Alvsas
0

Min lilla tjej käkade upp en pil tunnel på ca 4 dagar, hon var också besatt av den ;D

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Facie
0

Har du en länk? Låter som en kul grej att köpa till min.

Pretty wise //

Smultrondraken70
0

#5 haha, ja den försvinner med en fantastisk fart! #6 köpte min på Teddytassen, men den finns säkert på andra ställen också:) Finns bild på vår tunnel på Insta: bosseomolly