Finner inga ord...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
…för denna människa och denna videon.
Hemsk attityd, och mycket okunskap (märks tydligt). Ingen direkt verklighetsuppfattning. Visst jag anser inte heller att man ska ha djur i miniburar och att de nästan aldrig får komma ut och röra på sig (minimåtten borde dubblas egentligen på kaniner, marsvin mm men det är en annan femma).
Nej hon är ute och cyklar på i princip allt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller helt med. Och hon vet ju heller ingen fakta om dem? Säger att hamstrar äter ost och pellets. Och hennes följare har skickat sjukt mycket post,visat upp sina djur,skickat dyra saker osv. och nu säger hon jävla idioter åt dem för att de har djur? Själv har hon ju till och med en hund. Tappade all respekt till henne efter detta. Hon är ju även beroende av smink,och köper smink som är testat på djur? Så sjukt stor dubbelmoral.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Såg också videon och blev så förbannad. Att hon säger att kaniner är sönderavlade för att dom kommer till en när man ropar! Hon har verkligen sjuk dubbelmoral. Hon säger att folk 11-12 åringar är idioter för att de har kaniner och sedan så har hon haft det i den åldern också. Hon köper smink som är djurtestat och kallar sig djurvän. Och det värsta är ju att det är väldigt många som kollar på henne och tror på henne. Många har henne som största förebild. Som du säger märks det tydligt att hon inte vet vad hon pratar om.
Frida
Håller verkligen med dig. Såg denna video innan idag och kommenterade för hon motsäger sig själv något fruktansvärt.
Hon säger att det är okej med hästar, hundar och katter men inte med kaniner?
Att djuren är sönderavlade så att dom inte ska vara rädda för människor, men hon tycker det är okej med hundar som är 100 gånger mer sönderavlade än vad kaniner är…
Det är inte okej att ha en kanin som man släpper ut flera timmar om dagen men det är okej med en häst som ofta står mer än halva dygnet i en box på 5x5 meter. Hästar har ju mycket mindre plats i sin box jämfört med vad kaninen har i sin bur. Och det är la mer onaturligt att rida på en häst än vad det är att släppa ut sin kanin i en Hage.
Såg även när någon kommenterat att hennes moster eller ngt hade en kanin som hade ett helt rum att springa fritt i hela tiden, då hade hon som gjort videon svarat: Stackars kanin..
Vart skiljer de sig från att ha en hund i en lägenhet? Hon har själv haft massa hundar och vill ha en till….
Usch, om hon ska tycka att det är fel med husdjur så ska det vara fel med ALLA husdjur inte några få arter… För det är vi som gjort dom tama och om de är så fel så borde de befatta alla djurarter, inte bara smådjur.
Emma
#2 Jag håller fullständigt med,väldigt skönt att ni också tycker som jag. kommer få sjukt mycket hat på min kommentar på yt, men hon kan faktisk läsa fakta innan hon uttrycker sig om något sånt.
// Linah
Gerbilsidan
#4 hon tror ju att man säger imot henne för att man har dåligt samvete över hur ens egna djur bor. Helt sjukt.
Frida
Oj vilken människa…. Finner inte heller några ord. Håller med henne om att djur ska ha stor yta att springa på, men hon går verkligen till överdrift på vissa punkter. Herregud…
Så otrevlig attityd… Håller inte med henne alls, att hon säger att har man djur i bur så kan man inte kalla sig djurvän, det är ganska fel. Det är faktiskt inte alla som håller sina kaniner i typ en 100*50 bur. Så de som har typ 9m2 stor bur måste skaffa sig en 36m2 stor bur?
Hon uttrycker sej väldigt provokativt och dåligt - för att få folk på sin sida alltså. Men självklart har hon rätt, varför skulle människor förtjäna frihet mer än andra djur. Fast då kan man ju inte tycka annat om hundar eller hästar så är det som ni skriver så är det ju konstigt.🙂
Ja djur är ju dessutom inte orädda för oss pga sönderavling heller.
Och i videon är det harar inte kaniner dessutom.
Nej usch för henne.
#8 Fast en kanin som bor i bra bur och får komma ut i stor Hage t.ex mår inte sämre än en kanin som får skutta fritt i lägenhet hela dagarna
#9 Pratar varken om lägenhet eller bur utan själva grejen att vi äger dem. Men detta är självklart en dålig plats att diskutera detta då det är ett djurforum och knappast folk som håller med mej. Ville bara skriva vad jag tyckte, men kommer inte diskutera det här här som sagt.😃
Suck.. Jag var bara tvungen att kommentera hennes video. Får väl se vad man får för svar på kommentaren.. Blir fett arg på att man är djurplågare för att man har sina kaniner i bur, själv har hon hund(om jag förstod det rätt?) då borde hon ju om hon nu ska kalla sig djurmänniska låta hunden vara lös ute och aldrig ta in den. För den har ju en instinkt i att jaga, bo i hålor och en massa annat.. *dubbelmoral* 🤔
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja och hennes hund kommer nog när man ropar på den… xD
Therese har ingen hund.
Självklart tar hon i alldeles för mycket, och framför sin åsikt på helt fel sätt! Men ni kan inte påstå att hon inte har en liten poäng i det hon säger. Hur otroligt många djur köps inte för att sen sitta i en liten gallerbur resten av sitt liv? Jag skulle aldrig ha min kanin i en gallerbur, varesig den får komma ut några timmar varje dag eller inte. Det jag tror att hon ville få fram, var att om man skaffar ett smådjur, vilket är de djur hon pratar om i videon, är att man isåfall ska se till at djuret får det så naturligt som möjligt.
Dessutom har hon ingen hund så att ni vet.
Var lite ironisk med mitt inlägg dock. Hade ingen aning om vem hon var tills nu vilket jag var ganska glad över :/ Tycker hon uttrycker sig sjukt osmidigt.
#14 Ja sitta i en liten gallerbur bortglömd är en sak men hon framför att hon tycker att alla som har djur i bur, oavsett storlek på bure inte är djurvänner osv. Inte bara de som har i allra minsta mått och som sitter där dagarna i ända. Nej hon får itne fram sin poäng direkt bra, bara kass attityd, okunskap plus att hon trycker ner folk som har burdjur. Vill hon få fram att de ska ha det så naturligt som möjligt borde hon omformulera sig till nästan 100% samt skaffa sig mer kunskaper
Ja ja, hon har ju lite rätt, men tycker ändå att hon överdriver en del. Men det är faktiskt oschysst att dra alla över en kam.
Hon fick 2000 likes och 1000 unlikes på den videon, alltså ganska många som är emot henne ändå
Så hon menar också då att en kanin som springer runt och gör massa glädjeskutt inte alls trivs eller är för sönderavlad att förstå bättre?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#10 Klart det är fel att vi ska äga allt och leka gud om man nu ska uttrycka det så. Det tycker jag också, egentligen borde alla djur få leva fritt och naturligt. Men djuren vi har i dagens samhälle mår inte dåligt av att bo med människor. Dom vantrivs inte, självklart finns det alldeles för många djur som behandlas dåligt men många behandlas väldigt bra med och är i många fall allt människan har. Djuren vi har är avlade för att lita på människor och trivas hos oss och dom far inte illa av att vara våra sällskapsdjur. (Produktionsdjur är en helt annan fråga)
Hon menar att alla djur vantrivs med att bo med oss och det stämmer inte, i vissa fall ja, men inte alltid som hon menar. Dom är vana vid oss och många djur skulle säkert sakna oss om vi försvann från dom, djur gillar oftast mänsklig kontakt och närvaro för det har varit sånna djur man behållt i sin Avel.
Emma
Och alla ni som säger att hon inte har hund. Nej inte vid tillfället men hon har varit fosterfamilj för ett flertal och har pratat om att hon vill skaffa en hund för bara någon vecka sen.
För hundar är tydligen helt okej! Dom får ju utöva alla sina naturliga instinkter, i en lägenhet, utan andra hundar… *suck*
Emma
Usch vilken människa! Alltså att ha en hund eller katt hemma är väll också att plåga ett djur då. Hon kan verkligen ingenting om djur. Men kaniner i det vilda lever i kolonier men dem bor inte i samma hålor.
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
#21 Försöker inte rubba din åsikt. Berättar bara min egna 😉
Min rumskompis är veg så vet vad det handlar om. Jobbat inom grisproduktion och är utbildad bonde så vet även hur produktionsdjuren har det. Vet inte om detta är rätt ställe att ta upp detta men ni som är veganer, hur tänkter ni om maten ni äter. Man gödslar ju maten vi äter med djurgödsel. Bara nyfiken :)
Emma
Okej, så låt oss anta att hon är en neandertalare som bor i en grotta, går upp på morgnarna och samlar frukt och blir livrädd när det prasslar till i buskarna bredvid lägerelden. Det kan ju vara en varg. Genast drivs hon på flykt. Så var människan förr, men saker förändras och nu är vi inte rädda längre. Alltså måste vi vara sönderavlade för att vi inte tar till flykten när en hund närmar sig.
Djurens värld har också utvecklats och förändrats, precis som vår. Självklart borde man ha djuren på så stor yta det bara är möjligt och man ska ta hand om dem på rätt sätt. Många djur lider. Men man är inte djurplågare för att man har ett djur. Hon försöker få det att låta som att djuren mår dåligt av oss, men det är vilda djur hon talar om. Tama djur (som blir behandlade respektfullt) tycker om oss, litar på oss och vi kommer att betyda mycket för dem. Vi är sällskap för dem precis som de är för oss och de känner sig trygga i vår närvaro. De kan absolut ha ett fint liv!
Skulle världen vara som hon tycker så borde man väl inte ens våga prata med grannen utan bara stå där helt spänd i hela kroppen och hytta lite med sitt flintastens-spjut. För så var det ju från början, innan vi blev sönderavlade…
Så, stor yta och inte handla av djuraffärer och det håller jag helt med om, hennes grundvärderingar är jättebra, men det faktum att det skulle vara fel att djuren inte är rädda för oss eller tycker om oss är helt åt skogen. Det är trots allt skillnad på vilda och tama djur. Precis som med människor. Det är väl bra att de slipper vara rädda för oss liksom..?
Om jag inte misstar mig så är väl människan egentligen byggd för att hålla på och klättra i träd och jaga i skogen, men idag tror jag att många trivs ganska bra med att inte behöva göra det dag ut och dag in, samtidigt som vi är rädda för allt främmande där ute i skogen. Jag försöker bara få fram att det vilda livet kanske inte alltid är så lätt. Snarare jävligt tufft skulle jag väl kunna tycka. Och kanske behöver det inte vara en så dålig förändring att de nu får vara med oss och göra spännande saker, utan att behöva vara rädda.
Jag tycker att hon dumförklarar djuren lite om jag ska vara helt ärlig.
Var bara tvungen att få ur mig lite.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna videon…
Vänliga hälsningar Ellen 

Den här gör mig väldigt, väldigt provocerad.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag tycker att grundbudskapet i videon är väldigt bra, djur ska inte sitta i små burar hela sina liv! Dock är den väldigt överdriven och man märker tydligt hennes okunskap.
Sen så bör man också se fördelar för djuret att leva i fångenskap med någon som är riktigt kunnig. Djuret slipper hot och får bra vård.
Pretty wise //
#28 Jag håller helt med i det du skriver!
// Linah
Gerbilsidan
Vem är hon? Vilken påfrestande video, inte pga åsikterna, utan sättet att prata , attityden osv ger ett dåligt och oseriöst intryck. Man orkar inte se färdigt pga det.
Angående att ha djur i fångenskap, visst. man kan tycka att det är fel. Men man bör vara konsekvent. Hon tycker det är fel med djur i bur, visst, det får hon tycka, men varför är det bättre med hästar i små boxar, än djur i burar?
En person som inte vet eller är insatt alls i vad hon snackar om, söker uppmärksamhet. Det intrycket får jag, tyvärr.
Synd, med en annan person hade det säkert kunnat bli en intressant och givande diskussion! Men detta är för oseriöst, och för mycket okunskap…
#28 Bra skrivet! Det finns stora fördelar för djuren att leva i fångenskap; de slipper hot från rovdjur, ingen näringsbrist, omvårdnad, djuret behöver inte lida onödigt länge om det skulle bli sjukt/skada sig osv. osv.
Under förutsättningen att de har en bra ägare, förstås.
Hon säger dock att INGA djur ska vara i bur, dvs oavsett storlek vlket ju är galet.
Och om djuren mår så dåligt av att vara med oss, vad ska vi göra med dem då? Masslakt i kaningården?
Det mest intressanta är att hon endast "attackerar smådjur", dvs inte hund, katt och häst (vilket inte alls är ett husdjur som hon uttryckte det).. Antagligen för hon själv har något utav dessa djur. Det är väldigt konstigt med tanke på hur vissa faktiskt behandlar dessa djur.
#33 Jag kan hålla med om att man bör sluta köpa djur som fötts upp hos en "grossist" då dessa oftast får en mycket dålig omvårdnad och säljs alldeles för tidigt.
Pretty wise //
#34 Absolut, vet dock inte var i inlägget jag nämnde grossister men…
Hahaha, hon har stängt av kommenteringen nu. Det var väl inte kul att få höra vilken dubbelmoral hon led utav.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Många människor uttrycker sig på ett provocerande sätt för att få mer uppmärksamhet, inget som är värt att bli upprörd över. Angående burar så tror jag få djur mår bättre av begränsningen den medför när den är alltför liten. Kanske bättre att ha färre djur/ ha dem ihop om möjlighet finns istället för att ha så många som möjligt och istället låta dem sitta på minimiyta? Men sånt får väl alla reflektera över själva, alltså ställa djurens välbefinnande gentemot sina egna intressen i djurhållningen.
Jag blev så störd när jag läste det där. Jag tycker hon utrycker sig fel, och det jag HATAR(förlåt för stora bokstäver) är att hon inte har något emot sina fosterhundar(hon har haft) som går i koppel och bor i hennes lilla lägenhet. Hon säger att vi är idioter! Herregud människa! Din kanin var ledsen och hade liten bur, ska alla nu ha det? Nej mina kaniner är glada och trivs med livet, har en stor bur och äter HÖ och GRÄS(förlåt igen)! Som kaniner ska, en kanin ska inte bara äter morötter och pellets. Människan är så oartig och framförallt OMOGEN(förlåt igen)! Säger att vi är hemska och idioter. Säga att vi inte ska få hålla på med det vi älskar och som kaninerna älskar! Jag ska definitivt lyssna på henne, varför skulle jag inte liksom. Nu ska jag aldrig ha mer djur för då är jag en djurplågare! Nej varför skulle jag människa, tänk nästa gång du slänger ut saker på nätet! Jag måste säga att hon har grundbudskapet rätt(stort utrymme) men resten, nej fy!
Ett liv utan djur är inte värt att leva
#36 Du kanske ska ta reda på anledningen till varför hon stängde sina kommentarer innan du säger något? Det var inte pga att folk sa emot henne.
#39 vad hade hon för anledning till det? Det kan väl ändå inte vara för att alla höll med henne och tyckte att hon hade ett så bra budskap?? hehehe 😂
Har ni sett hennes pågående video?
#39 Var skrev jag att det var för att folk sa emot henne? Jag skrev att det var för att hon inte ville se sin egen dubbelmoral.
Får man exempelvis hot så tar man bort den kommentaren, man stänger inte av. Hon borde faktiskt ta en funderare på om det är hon som haft fel istället för att tysta övriga.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
"Nu menar jag inte hästar, hundar, katter" "Pellets och morötter livet ut" Hundar, hästar, katter då? Hundar äter torrfoder, går i koppel, hon funderar på att skaffa en ny… Hästar äter pellets och tränsars med ett järnbett..och katter äter också torrfoder och dessutom vissa går på toalett, men det är ju absolut inte samma sak, nej nej, verkligen inte, eller jo… Nu menar jag inget illa mot de som har en hund, häst eller katt, men Therese uttrycker sig på fel sätt!
Såg hennes "live-streming" nu.
Nu ångrar hon massa hon har sagt. Men varför säga sånt från början och lägga upp? Hon borde väl förstått att reaktioner kunde bli extrema?
#44 Vart ser man den?
#45 youtube #44 håller med
#45 På hennes youtubekanal.
Efter förlåtelse efter att ha kallat flera för idioter osv så tar jag emot det. Jag tycker faktiskt att hon har en poäng med det hon säger. Djur ska inte behöva sitta instängda i en minimal bur hela livet istället för att skutta på gröna ängar i frihet. Det finns faktiskt väldigt många djur som lever under såna förhållanden, inte bara så som många här på KIF har djur.
Jag tycker faktiskt att Therese är stark som vågar säga sin åsikt istället för att bara blunda för verkligheten och hålla tyst. (Observera att jag inte tycker att det var bra av henne att kalla folk för djurplågare eller idioter.) Men det var ogenomtänkt att säga det på det sättet som hon gjorde…
Vänliga hälsningar Ellen 

#48 Dock fick hon inte fram det hon ville få fram genom sin video tycker jag. Då ta rman reda på mer fakta och ändrar sitt sätt att uttrycka sig på. Det anser jag i alla fall. Tycker myckt lät som bortförklaringar i nya videon men är hur jag såg det i alla fall. Men alla ser vi saker olika
#49 håller med dig. Hon sa ju i princip att alla som äger djur i bur är idioter. Hon tror ju att alla som har djur i bur låter djuren bo i för små burar från födsel till död.
Frida
Reagerade mest på att vi som har sönderavlade kaniner och djur som inte sitter i bur och som kommer till oss istället för att fly i vild panik. Ja då ska man minsann ha dåligt samvete för att de inte är rädda för oss x) De flesta håller nog med om att ju mindre bur desto sämre för djuret så det känns lite som en dålig bortförklaring. Nej tycker man kan tänka till innan man uttrycker sig som hon gjorde, fast att människor går så långt som att hota henne känns ju inte riktigt okej
Jag tror hennes åsikt baseras på denna fakta "vi har djur får vår egen skull inte djurens"
Alla djur som inte är för arbete eller mat har vi för vår egen skull, hundar(finns några arbetshundar men dem flesta är för sällskap), katter(finns några för att jaga råttor/möss men dem flesta är för sällskap), kaniner, marsvin, chinchillor, hamster, möss, iller, häst, m.fl. Alla dessa djur har vi för våran egen skull, för att vi vill det (egoism), djuren tjänar inget på att föddas för att vi vill ha dem. Dock är grejen att lider djuren? nej dem flesta djur (hoppas jag?) har ett bra liv, hundarna får springa fritt och leka med andra hundar, katterna får jaga leksaker, kaniner får hoppa på större ytor är 100x50, marsvin får kommunicera med andra marsvin och leva på större ytor en L80 säger, chinchillor får kommunicera med andra chinchillor och hoppa och klättra, hamstrar får springa och gräva, osv osv…
Jag sticker inte under stolen att jag har alla mina djur för min egen skull, för att jag vill ha dem! Men dem mår inte dåligt pga det, utan har bra liv där man uppfyller deras naturliga behov så mycket vi kan i fångenskap.
Det hon vill få fram är helt enkelt att vi ska sluta födda upp djur i fångenskap, alla djur som redan finns ska få ett bra liv tills dem dör. Men efter det ska vi inte längre ha djur för våran egen skull utan bara ha djur med ett syfte. Dock kommer detta aldrig ske, människan har alltid levt med djur runt omkring sig i alla år tusentals år och kommer alltid göra det.
Det här är lite filosofiskt men det mesta gör vi väl för att vi är egoistiska. Vi ger pengar till han som sitter utanför ICA för att vi inte ska ha dåligt samvete. För att det känns mycket bättre att hjälpa till. Då är man ju "egoistisk" eftersom att man tänker på sig själv. Man jobbar ideellt eftersom att man vill göra något vettigt av sitt liv och vara en bra människa. Man gör det för sin egen skull.
Allt man gör gör man egentligen för sin egen skull. Man sköter om sina barn eftersom att man älskar dom. MAN älskar dom. MAN gör det innerst inne för sin egen skull.
Om man gör massa tjänster åt folk så gör man det för sin egen skull, för annars skulle man känna sig elak.
Om man kollar på allt från detta perspektiv så gör man ju faktiskt i princip allt för sin egen skull.
Men ja, jag vet inte.
#53 dock hjälper du ju andra genom att ge pengar till personen utanför affären, att jobba ideellt för dem som har det sämre. Man tar hand om barnen för barnens skull (dock skaffar man barn för egen skull)
Djur födds upp enbart för våran skull, köp av oss för våran skull, och sköts av oss för våran skull.
#54 ja jag håller med dig om att man inte hjälper andra för att vara egoistisk 😛 Men jag skulle knappast säga att man har kaniner för att man är egoistisk. Man har dem för sin egen skull men inte för att man är egoistisk.
Fast aja skit i det här. Det är lite OT
#55 allt man gör för ens egen skull är väl egoistiskt? tex tar ett varmt bad för min skull, köper choklad för att jag vill, egoistiskt kopplas oftast samman med nåt negativt, men det är inte så jag ser det :)
#56 Detta är OT… men för att vara petig, så innebär egoism generellt att man sätter sitt eget behov framför andras. Att bada för sin egen skull sätter inte ens eget behov framför andras. Det som #53 skriver om är psykologisk egoism, och det finns även etisk egoism vilket nämns mer i #54.
On topic, så tycker jag faktiskt hennes grundtanke är god, och jag håller med om en del, som att burstorlekarna är för små. MEN hon uttrycker sig ytterst dåligt, och jag blir stött när hon påstår att kaniner är sönderavlade. Alla tamdjur är avlade för att vara tama, inte bara kaniner. Men jag ser fram emot den "uppföljaren" hon pratade om som ska diskutera de s.k. större djuren.
#57 tack jag visste inte att det fanns ett namn på det, men nu vet jag. Psykologisk egoism. xD
Fan vad arg jag blev, asså jag blir så jävla besviken aldrig gillat henne eller någon avv hennes ''sort'' på youtube. Har man som jag en hamster och hon säger så här att 11-12 åringar som har hamstrar är idioter, dock är jag 14 men skit samma. Jag har en bur som är 1 m x 56 cm x 36 cm LxDxH och låter hamstern få komma ut dagligen i 2-3 timmar/dag och springa och leka, jag tror ärligt att (VISSA) hamstrar som lever i fångenskap har det bättre än de som lever vilt! Den är skyddad mot farliga rovdjur, Den får mat varje dag, vatten varje dag, leka varje dag är inte det rätt så lyxigt, jag älskar min hamster mer är vad jag älskar människor kan man säga gäller även mina hundar, jag värdesätter mina djur högre än människor kan man säga, Hade så damn much velat kommentera och berättat detta för henne men hon har ju självklart tagit bort kommenteringen av videon tyckte det vart riktigt fegt, Shit aldrig blivit såhär arg här inne blir så jävla besviken, förlåt jag ber om ursäkt för mitt språk men ahh🥶 😡
Och en hamster, kanin eller ett marsvin sitter inte i en liten gallerbur, och den hon har med på videon om hamstern, det är ju bara en lekhage, där hamstern leker och har skoj man har inte en hamster i en kartong då hade de där hamstrarna varit borta för längesen, det är dessutom olagligt att ha dom i för små burar, jag tror aldrig hon har träffat ett gnagardjur, hon har ingen kunskap om något bara smink smink smink, som hon dessutom använder jätte mycket av, och det är ju testat på djur, så då kan man ju säga att hon är minst lika mycket djurplågare som hennes vän som hon pratade om, den där pälsjacka, tror hon har problem på riktigt, hon kan ju iaf kolla upp faktan innan hon lägger upp en video när hon säger något sånt här, hon är inte värd att vara så ''känd'' med så många följare, hon blev nog av med ett antal followers nu, kan jag tänka mig, och hoppas verkligen för såhär beter man sig verkligen inte!! Pratar skit om andra människor som har hamstrar kaniner eller marsvin, jävla svin! Tack och HEJ!!! 🥶
I'm out 
Hon sa i sin video "då ni skickar bilder på era djur som tex. Här e min kanin tänker jag bara du e en fruktansvärd människa för du har ett djur i bur!" …. Blir så arg att hon tycker sig veta att en hur en människa är om den har ett djur i bur eller ej… Och att hon dessutom tror att man låter kaninen sitta där i sin bur å äta en massa morötter och pellets hela dagarna har hon ju fel i *hon* kanske gjorde så med sin kanin men en kaninägare som vet hur men sköter om en kanin gör ju inge så… Näe usch vilken video… Även pm hon säger senare " jag ångrar nu en massa osv.osv" vad hjälper det sagt e sagt…. Finns en massa annat jag tycker var fel men kan inte skriva allt ;)
Jag kan inte vara den enda som håller med om hennes budskap
#61 Jag tror att det flesta håller med om hennes budskap med videon. Det är bara det att hon kunde säga det på ett annat sätt och inte överdriva. annars håller jag också med henne om att djur har det bättre i det fria än i en bur.
Frida
Jag måste bara inflika en sak jag tänkte på, i slutet på videon säger hon att det är värre att använda pälskläder från djur än att äga att ett djur och ta hand om det. Det är det väl ändå inte??!! Tar man pälsen från ett djur tex varg som det är många äkta pälskläder har, dödar dom vargen, de lägger ut fällor, vargen går dit PANG, vargen fastnar i en ''Klämma'' som går ihop den fastnar med tassen i den, dom lider till döds den kan inte gå någonstans den kan bara ligga kvar och vänta på sin död eller att någon människa kommer och dödar den och tar pälsen från den, detta är vad som ett djur genomgår för att människor vill ha djurs päls, Päls ska sitta på djur och inte på någons människas kropp, så det Therese menar är alltså att ett djur i bur lider mer än detta, då måste hon ha någon skruv lös.
I'm out 
#63 jag tror att hon menar att djuret ändå får lida längre om det får bo i en bur hela livet.
Frida
#63 vargpäls som används på kläder är inte vildfångad utan född i fångenskap. Tror dem iaf i norge dödar pälsvargar med el-chock.
Ett päls eller kött djur lever max några få år i fångenskap innan dem avlivas. Sällskapsdjur lever många många år i fångenskap innan dem självdör/avlivas pga sjukdom = hon anser att leva i fångenskap är lidande, sällskapsdjur lever längre i fångenskap och lider då längre.
Men ja hon är helt ute och cyklar då ingen som har djur för sällskap håller dem på samma sätt som mat/päls djur… förutom möjligen kött kaniner som lever ok liv?