Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 830 ggr
Cindy S
0

Hermeliner - sällskapliga?

En till tråd från mig om en kaninras, i jakten på en kompis till min frasse ;)

Hermeliner är – som jag uppfattat det – en chansning. Visa är keliga, andra är mer aktiva/hoppiga/ettriga. I vilken ålder brukar man se deras personlighet tydligt?

Jag hade inte tänkt släppa ihop en hermelinkaninunge med min vuxna frasse, men de kan ju bekanta sig mellan gallret innan. Eller borde jag köpa en vuxen och vara säker på vad jag får? För medan jag inte kräver en kelgris vill jag inte ha en för ”aktiv” kanin som aldrig sitter still.

Hur gamla blir hermeliner? Hur brukar honor fungera med andra kaniner, speciellt andra raser? Föredrar de aktiva kaninraser som sällskap?

De är för söta, och är i topp fem bland kaninraser jag kan tänka mig att köpa. Men är de ett för osäkert kort?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

fsigge
0

De hermeliner jag har mött har varit rätt så, tråkiga… En kastrerad hane som jag har träffat bara sitter i sin bur och knaprar på toalätt-ströet. Men jag kommer ändå säkert skaffa en hermelin i framtiden. Dom ser ju mer ut som gosedjur än kaniner och det är jag inte så förtjust i.

Frida

[Sockertoppens_kaniner]
0

Jag tycker om kaniner med personlighet och lite egen vilja. Därför gillar jag hermeliner. Men sen är det ju högst individuellt hur en kanin blir i temperamentet. Den kan vara jättekelig (som min hane är) eller tycka om att vara mer för sig själv och inte gosa. Väldigt olika från kanin till kanin. :)