Undran om jättar...
Är det efterfrågan efter jättar, TJS osv? Är det många som vill ha just dessa raser? Varför? Varför inte en vanlig Dvärvädur? Jag har varit intresserad av en jätte och har nu fått tagit en av en uppfödare som hade platsbrist. Men när jag innan skulle köpt en var alla ungar av 10-12 tingade i nästan varenda kull osv osv… Varför är det så många dom drar sig till just dom stora raserna? :) Kan vara kul att diskutera skillnader/likheter mellan stora & små raser kan jag tycka… :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Hade jag köpt kanin hade jag velat ha en stor. Mer att älska ;)
#1 varför? :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
"Är det många som vill ha just dessa raser? Varför? Varför inte en vanlig Dvärvädur?"
Alltså, sådär kan man ju inte säga. Varför vill man ha hoppare? Eller hermeliner? eller Angoror? Eller Holländare? Eller Rex? När man kan ha en vanlig Dvärgvädur..
Varför tycker vissa bättre om grönt än blått? Varför gillar vissa gurka medans andra hellre vill ha pizza? 😉
#2 Det skrev jag ju redan ;)
Nae, sådär ser det ju ut här med i perioder.
Jättesidan är ju inte speciellt aktiv heller så där "försvinner" ju inte köpes/säljes-trådarna bland allt annat lika fort.
De två första sidorna hittar jag fem inlägg om dvv
Jättar är häftiga. Stora monsterkaniner, hehe. De känns rejäla. Det dåliga är väl att de är svåra att bära och lever inte länge(inte frassar i alla fall). En idé jag hade var att om jag har en jätte så kunde den lättare skutta upp i soffan och när jag satt i köket kunde den sätta framtassarna på mitt ben och bli klappad som en hund på huvud och nake. Fungerar inte så med min frasse, men så var tänket medan jag var sugen på jätte(och samtidigt längtade efter hund och katt). Nu funderar jag på en mindre kanin, för att ha lättare med kloklippning.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#8 spännande! :) Ja jag tycker deras huvuden är så mysiga å stora! :D å som du säger att dom kommer upp överallt!
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
En teori kan ju också vara att utbudet av dvärgkaniner är större och därför är jättarna svårare att få tag på och därmed "tar slut" snabbt :)
Pretty wise //