Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1873 ggr
[PixelMollan]
0

Köpa Kanin?

_**Hejsan!

**Blir så otroligt sugen på att köpa kanin igen nu när man sitter och läser detta! Har ju haft 4 st.. men de var ett tag sen!
Har ju dessutom en tom bur här hemma som saknar en kanin :P
Har tyvärr sålt som fina stora uteburarna jag hade när jag var mindre….så om de blir en kanin så får den isf bo i en 100*50*50 bur.
Buren ska vara öppen större delen av tiden så att den kan skutta runt i mitt rum hur den vill :)
MEN! - Vem har en söt liten kanin till mej??

p.s Jag bor i Skåne - Lund

Kram / Malin_

Milly_94
0

Putt

Keligast
0

Jag rekomenderar Lyktans kaninuppfödning som finns i Lund! Jätte fina och tama kaniner till ett bra pris, jag själv skall köpa en därifån nästa år. Dom har mycket päls så du får vara beredd på att du måste borta dom ungefär 3gånger/veckan. Kolla på deras hemsida.

Roligt du vill ha en kanin :D

Trasdocka
0

Bella och Snowballs kommer sättas ihop om några veckor och ungarna är då leveransklara i januari :) Men säljer inte till någon utan att ha pratat igenom det ordenligt först med personen så du är välkommen att ringa eller maila mig isf =)

www.tussilagonskaningard.se.nu

lill-jarven
0

Hej jag puttade just upp en tråd som heter "dvärgvädur unge säljes". Vet inte om hon har kvar kaninen men inlägget är ganska nytt och hon bor lite utanför Lund :)

ciss
0

Lyktans har jättefina kaniner ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[PixelMollan]
0

#2 tack så mkt för tipset :) vad heter hemsidan? :)

#3 jag gick in och tittade på dina hemsida :) söta kaninungar till salu, men jag vill inte betala 550 för en kanin.. tyvärr så tycker jag att det är lite för mycket.

#4 Jasså :D Ska genast titta och ev. mejla/ringa :)

Trasdocka
0

#6 Betalar du inte 550 för en kanin? Hur gör du då när kaninen blir sjuk och måste till veterinären? Eller nu när det är massvis med fall va kaninpest i skåne, vaccination kostar det med. Skulle aldrig sälja mina kaniner "billigt", har man inte råd att köpa kaninen för 500 har man inte heller råd att ha kanin ärligt talat. Förra året var jag hos vetten med en av kaninerna och det gick på 4700 och det var endå bara medicin + rtg. Det skulle gått på över 6000 om jag opererat men hon dog i min famn på kvällen efter att de konstaterat vad det var…

Något mer man kan ifrågasätta när det gäller kostnaden på kaniner är att djuraffärerna här i närheten säljer sina kaniner som inte har stam eller någon som hellst bakgrund man vet något av, för 395. Det blir 150 kr till alltså och du vet att kaninen inte har några som hellst genetiska sjukdomar eller inte är inavlad till 1000.

lill-jarven
0

#7 Å andra siden har man 200-300 över till vaccination och sånt om man köper kaninen billigare, men jag förstår precis hur du tänker. :)

Trasdocka
0

#8 fattar vad du menar, men 200-300 täcker fortfarande inte i närheten vad veterinärkostnaden kan bli som du vet :)

lill-jarven
0

#9 Nej absolut inte, det kan bli snordyrt att åka till vetten.

KvirrZ
0

550 är ju inte mycket :P
De flesta uppfödare tar ju runt 400-500 kr ;)

- Mvh Emma

[PixelMollan]
0

till typ alla.

Jag HAR råd. har massa andra djur, bland annat häst(som kostar en enormt massa pengar). Vi äger ett bra företag o får in massvis med pengar om året. så vi har råd att betala ifall något av djuren skulle behöva veterinär.
Men jag tycker det är onödigt att köpa en så dyr kanin bara för att den är ex från en viss uppfödare. klart de är fina kaniner! men jag kan ha minst lika kul med en kanin som kostar 150 kr som med en som kostar 500. Kan istället lägga dom pengarna på ex mat, burinnehåll och leksaker!

[Niike]
0

#12 Jag förstår hur du tänker :) Det är inget fel på kaniner som kostar 150 kr istället för 550 kr.

Trasdocka
0

#12 klart du kan ha kul med den kaninen, men antagligen inte lika länge om man säger så ( det kan vara massvis med skit med den kaninens gener om du inte vet vart den kommit ifrån). Sedan om man säger så här, en kanin som man köper billigt brukar oftast straffa sig i längden med dyrare veterinärkostnader på genetiska fel, problem med mage, fel utfodring, bettfel etc om de tagits för tidigt från morsan etc etc. Men hittar du en seriös billig uppfödare är det en annan sak. Men att välja mellan en kanin utan stam som är billig och en kanin med stam som är dyr är det för mig ett självklart val, då jag varit med både det ena och det andra valet, och kaninerna jag köpt utan stam har kostat mig MYCKET mer senare.

Dior_94
0

#12 om du inte ska tävla med din kanin så behöver du inte köpa en så dyr kanin. :)

ciss
0

#15: Även tävlingskaniner kan vara billiga. Vissa kaniner säljs för typ 50 kronor & senare visar det sig att kaninen är OTROLIGT duktig. Även fina utställningskaniner behöver inte vara dyra ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

lill-jarven
0

När jag var liten hade jag en hermelin som farfar köpt åt mig för 50kr.. den levde i 13år!

Trasdocka
0

Många kaniner mognar med tiden som ciss säger, och många inser man inte potentialen på alls.

[PixelMollan]
0

jag har haft 4 kaniner innan. dom levde friska och länge under den tiden jag hade dom. fick dom för 20-50 kr på någon annonssida när jag var liten.

jag menar inte att jag ska sticka till djuraffären och köpa en kanin, för där e dom oxå dyra och förmodligen lever itne så länge. men hos någon som bara fick kaninungar o nu gör av med dom, eller någon som inte vill ha sin kanin längre. billigt, bra, roligt!
kan ju gå till närmaste fritidsgård o köpa mej en kanin för 20 kr som lever aslänge och hoppar asbra.
men om ingen har en kanin till salu så får jag väl vandra andra vägar o försöka hitta en liten pälsboll.

kram

soten
0

Jag vet inte om Skanör ligger nära Skåne. Men Skanörskaniner är så otroligt fina!

[PixelMollan]
0

vad kostar de ungefär?

Idril
0

dyrt behöver ju inte vara bra så jag håller med dig pixelmollan..skulle inte heller vilja pröjsa 500 spänn för en kanin..betalar 300 som absolut mest

Idril
0

trasdocka; dyrt e absolut ingen garanti till att de e fina o bra kaniner..kan ändå till viss del förstå hur du tänker, men 550 spänn e enlig mig på tok för dyrt för en kanin :S som sagt e de ju ingen garanti på att de e fina kaniner i toppklass bara för att de e dyrt :S men men, de e ju va jag tycker..

[PixelMollan]
0

håller med dej Idril.
de man får för 550 kr är en kanin som man vet var den bott innan, vad den har ätit m.m.. men man kan få en minst lika bra, fin, hemmaavlad kanin för 50 kr.

men har som sagt redan hittat nått annat :)

SagaoAlfred
0

Jag håller med er alla, haha.
Jag skulle lugnt kunna betala 550 kr för en kanin från Lollo, jag vet ju hur bra dom har det där, att dom inte har några sjukdommar osv.
men samtidigt kan jag förstå dom som tycker att det är dyrt.

Jag fick min Alfred, helt gratis, då hennes kanin fick ungar. Å han är världens finaste å snällaste kanin. Även fast han inte kostade 550 kr! (:
Saga köpte jag från en seriös uppfödare, för 250 kr.
Så man kan få helt underbara å jättefina kaniner, för inte så mkt pengar.
Sen hur mkt man vill sälja kaninerna för är helt upp till var & en tycker jag :)

Bra att du har hittat en kanin iaf PixelMollan :D

SagaoAlfred
0

Oj! Jag fick Alfred, helt gratis utav min vän, då hennes kanin fick ungar ska det stå :P

sputtnick_plexus
0

hoppas du hittar en fin kanin!