Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1353 ggr
Cileen
0

Rasförslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada kaninälskare! Jag skaffade min första kanin för ca en månad sedan, en dvärgteddy-hane, och jag har tänkt kastrera honom när tiden är mogen för att sedan skaffa honom en tjejkompis. Min fråga är i Vilken ras? jag ska ha honan? Jag bor i en lägenhet så de största raserna är ute ur frågan, och min sambo vill inte ha en till teddy pga då dubbel pälsvård, vilket jag respekterar. Jag har funderat lite på liten rex eller holländare, men känner mig egentligen rätt vilse i rasträsket, och ber därför om hjälp. Skriv dina tips? på ras för honan, och skriv gärna med både för och nackdelar! :) Bilden föreställer hanen ^^

Smultrondraken70
0

Dvärgvädur. Mysig ras, rätt lugn:) välj normalpälsad, då är fötterna tåligare för att klara hårda golv. Undvik rexpälsad (vilket vi har, och våra är dunderenergiska, och har fötter som är känsliga för trycksår) Dvv funkar bra som innekanin i lägenhet, då det inte är så stora (vår hane väger 1.4 honan väger 1.9). Jag ser egentligen inga nackdelar med normalpälsad dvv:)

fsigge
0

Holländare och dvärgvädur är mina favoriter. Jag kan inte välja mellan de så jag kommer att skaffa båda raserna. :)

Frida

Kaninernasbästa
0

Dvärgvädur gillar jag :) men om man omplacerar så hjälper man ju de som kanske akut behöver lämna ifrån sig kaninen. Annars gillar jag typ lejonhuvad/dvärgvädur. Hon på min profilbild är den rasen och hon är som en dvärgvädur med lite man i nacken.

MsSofieG
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländare rekomenderar jag starkt. Livliga mysmaskiner som mer än gärna hänger med på allt som erbjuds. Har en hona hemma som är kompis med alla kaniner utom hängöron. Dom förstår hon sig inte på alls. Jag tror det sitter i öronen och hon är för otålig/osäker på att tänka förbi dom. 

Hon har varit super lätt att toa träna och kommer som en skott på komando. Kan en del del trick och äälskar att leka följa john. 

Här är ett kort på henne och hennes förra bästis.