kaninbebisar
Hej har nu fått vår första kull med bebisar och första kullen för mig. Trodde jag skulle kunna förbereda mig lite mer me helt plötsligt så låg dom där idag så söta :) min fråga är hur jag ska göra har en jätte stor utebur för året runt dvs isolerad . Men jag är så rädd att dom ska frysa dom små små liven :-( och kan man flytta dom då mamman bäddat en myshörna trotts bolåda så födde hon utanför den o vill nog inte vara där i verkar det som…ska jag låta dom vara i hennes egna höra bädda med något mer eller vad tycker ni ? :)
Dem klara nog sig men jag läste att man kunde läggs dit en/ fler petflaskor med varm vatten . Men det kan stressa honan. du får gnugga lite avföring eller botten material så det inte luktar anorlunda. Men vänta och se vad dem andra skriver.:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Nej nej nej, krångla inte till det nu, utan låt mamman ha sina ungar där hon har bäddat åt dem! Är det varmt och mysigt i boet nu när de är nyfödda så blir allt bra och de kommer inte frysa framöver heller!
Håll inte på med ungarna för mycket. En koll om dagen räcker första veckan, och sedan ett par gånger om dagen tills de kommer ut själva.
Tack ! :) men ja ska väl kolla dom så alla lever oså , idag när vi upptäckte att hon fått så låg dom så in burrade så ville inte lyfta runt något..:-/
Hur vet ja att dom får i sig tillräckligt ? :)
Yepp, du kan kolla så att allting ser bra ut dagligen. Men inte för mycket pillande. Du ser på magarna ifall de fått i sig mat, de har då riktigt runda och goa magar.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson