Hona som...
Hej! Har en hona som precis fått en unge. Tyvärr var den dödfödd och dessutom fick jag hjälpa henne att dra ut ungen. Var där ca 20 minuter efter förlossningen så jag såg att hon mådde bra, som hon också gjorde! :D men tror ( inte helt säker) att hon har en till i magen men inte helt säker, magen är MYCKET MINDRE. Så jag är inte säker Vad ska jag göra?
Hälsningar Nellie
Jag hade en hona som födde två dödfödda ungar med ca 20h mellanrum.. Jag hade avvaktat med tanke på att ungen var död kan det vara jobbigt för honan att få ut dem.. :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Okej, tack för ditt svar. Ska hålla koll på henne. Hon bor ute i en isolerad bod där det är 12 grader varmt. Men hur ofta ska jag gå ut och kolla till henne?
Hälsningar Nellie
Jag hade inte varit där ute för ofta men någon gång då och då. För att kolla så att det inte är någon unge som fastnar igen :/
-' Malin Hultman
Okej, tack! Jättesnällt att få svar så snabbt! Var ute och kollade till henne nyss och hon satt och åt hö så hon verkar må bra! Men ska kolla till henne inorgonvitti också. Tycker du att jag ska kolla nått mer idag?
Hälsningar Nellie
Ja kolla en gång till innan du går och lägger dig! :)
-' Malin Hultman
Okej, tack då vet jag! Tusen tack! :D:)
Hälsningar Nellie