Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1572 ggr
farvendal
24

Tips ang annonser

Jag märker att i nästan varje köpesannons där någon söker en viss typ av kanin, så dyker det upp orelevanta svar.

Till exempel, Anna (påhittad person) söker en blå dvärgvädur, hane. Anna får svar i sin annons "jag har en hona" eller "jag har en svart om det skulle passa ändå".  Eller att Emma söker en hermelin med stamtavla och får som svar "jag har en, fast den har bara h-bevis". Jag har till och med sett exempel där någon i januari sökte en kanin som skulle vara minst fyra månader i mars, men ändå fick flera tips? om kullar som inte ens kommit till världen ännu. 

Jag kan inte vara den enda som blir galen på dessa typer av svar? Hur kommer det sig att det är så, finns det såpass mycket hemlösa kaniner så folk är desperata att bli av med dem? Jag är OK med att man kanske inte bor i önskat område men då ser man till att kunna fixa transport den önskade sträckan. Men i övrigt förstår jag inte. 

Svara inte om ni inte har det köparen söker, svårare än så är det inte. Så får vi renare trådar med relevanta svar.

// en som kände för att skriva av sig, sorry

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Alvsas
0

Håller med!

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

RebeccaG
4

Irriterande minst sagt. 
Sist jag la ut en annons på ungar så fick jag en massa jäkla svar med "ååh va söta", "jag vill men har inte plats/får inte" och liknande. 
Kan inte alla bara bespara skräpkomentarerna? 😟

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

em.nord
0

Håller helt med!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

missan´s
0

Hur många trådar som helst med sådana svar vad jag sett. Blir irreterad. Om man söker något speciellt så är det ju just det man söker - inget annat. Superbra skrivet!👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

William86
0

Håller helt med! 👍

[Sockertoppens_kaniner]
0

Håller med!

homeward bound
0

Jo, jag har också tänkt på det. Jag la ut en annons där jag var väldigt noga med att jag inte var intresserad av lejonhuvade kaniner. I alla fall tre uppfödare skrev om sina kommande kullar med lejonhuvade kaniner i tråden.

Linda1977
1

Det där irriterar mig med. Om jag lägger ut en annons vill jag inte ha en massa kommentarer om hur söt kaninen är, man vill köpa men har tyvärr inte plats, om jag kan tänka mig att låna ut den istället eller vad den äter för mat!

Fridaaaa
0

Bra skrivet! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.