Hoppras
För att få lite mer kanintrådar gör jag en liten tråd som kan uppfattas ointressant, men Whatever (:
Okej, vilken ras tycker ni är bäst att hoppa med? Nu menar jag alltså att man inte får välja korsning, utan måste välja en ras . Spännande att veta tycker jag (:
Holländare har jag uppattat det som att de är bra på att hoppa :)
- Mvh Emma
Jag tror jag säger belgisk hare (:
Super Emmy, kommer och räddar Kif från alla OT trådar:D
Jag hoppar inte själv, men tycker Holländare verkar duktiga!
Jaa jag är ju absolut inte aktiv inom hoppniong, men jag gissar på Harar, belgisk hare och Dvärghare (?), dom har ju starka bakben och är slankt byggda, så dom borde passa :)
I know, jag är räddaren i nöden ;)
Kul att det är flera olika åsikter, intressant att läsa ;)
jag tycker att hermeliner verkar vara rätt bra på att hoppa!
Skulle också säga belgiska hare, de som är av lite grovare typ.

Jag vet inte. Min första kanin var en dväghare, och hon var bra på att hoppa iaf!(: Skulle tippa på att belgiska harar också är rätt bra hoppare. Fast jag vet itne (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Dvärghare om dt sa vara rena raser annars tkr jag vädurskorning.:) Själv hoppar jag med olika.:) Holländare är bra men min första holländare som jag hoppa med va klumpig, men den jag har nu är slank o fin i hoppstilen:)

Tycker lite större raser värkar bra att hoppa med. Men tycker nog vädurar värkar bra på att hoppa x)
Mina är ju blandning vildkanin/lejondvv så tror dem blivit utmärkta hoppkaniner. Dem är slankt byggda, men ändå väldigt små. Har ben dubbelt så långa som kroppen och gör 1 meters skutt rakt upp i luften, sen är de väldigt smidiga också. Tyvärr är jag ju själv inte så intresserad av Kaninhoppning och tävling etc så det är synd för dme had enog blivit riktiga talanger.

Hoppar med hermelin & tycker att det går fint. Vädurskorsningar (typ dvärgvädur och dvärghare och kanske någon större ras) brukar vara rätt duktiga också :)
Har även sett ett par duktiga harar (belgiska & dvärg) :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vi är många som tycker att vädurskorsningar är bästa "rasen" att hoppa med, men nu var det renrasiga kaniner jag menade (:

jag tycker att rexkaniner, harar och holländare är bra:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Holländare är bra!

holländare värkar bra.
dvärghare kanske ? jag har faktiskt ingen aning :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

jag har ingen aning.. :S

vädurskorsningarna går längst .. så jag tycker dom är bäst .
Men även harkorsningar har bra form :)
#20 man ska välja en renrasig ;)
- Mvh Emma

Dvärgvädurar tycker jag. :P Jag har väl ingen speciell anledning, men de är små, mysiga, och tränar man dem rätt så blir de underbara hoppare! <33
Har en Holländare (h) och redan vid 5månaders ålder hoppar 30cm :D

Jag tycker nog harar och vädurar, de är lätthanterliga och trevliga :D

Tycker dvärgvädurar, har fart och hoppar fint, eller vissa, heheh troy "vissel".
Sen hoppar belgarna visserligen bra när de kan hoppa men de är inte så värst snabba.
Vissa holländare (särskillt dom som kmr från Danmark) är otroligt duktiga också :)

lejonhuvud!
Jag är ju inte nån hoppar eller varit med på nån hopptväling. Men jag tror att beligisk harar är rätt bra på att hoppa :)

Jag vet inte men holländare och vädurar e bra :)
Jag tycker Hermeliner och vädurs korsningar är bra att hoppa med ^^