Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 626 ggr
ellipelli123
0

Lite frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Är ny här på Kaninifokus och skulle vilja få svar på några frågor🙂

Jag har en kaninhane på snart 10 månader.Han är en glad och sprallig kanin som älskar hundar.Nu har jag börjat fundera på om jag ska skaffa en kaninkompis till honom. Jag vet inte hur han är emot andra kaniner då han aldrig träffat en kanin medans jag har haft honom.Jag har även sökt runt lite och folk skriver att det ibland kan inträffa att kaninerna inte tycker om varandra och börjar slåss,och man vill ju inte att det ska ske något hemskt med någon av kaninerna. Om det nu skulle bli så att jag skaffar en kaninkompis till honom hur ska jag då vänja dom vid varandra?och om det blir bråk och jag inte kan behålla den nya vad gör jag då? Han springer just nu lös i mitt rum dygnet runt och går in och gör sina behov i sin bur eller om han behöver dricka eller äta.

Skulle bli tacksam om ni svarade vad ny tycker 🙂ha en trevlig helg

ellipelli123
0

Bilden ovan är på lilla Åke❤️

VildaVittra
0

Skaffa en kaninkompis på prov, dvs att du från början gör upp med den gamla ägaren/uppfödaren att du får lämna tillbaka kompisen om det inte funkar. Bor du i Uppsalatrakten har jag en sachsengoldhona som behöver ett nytt hem, hon har bott med en annan kanin förut utan blodbad. 

Är Åke kastrerad? För en hona och hane är lättare at få att fungera tillsammans än hane+hane.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ellipelli123
0

Han är inte kastrerad me om det nu skulle bli en kaninkompis så ska han självklart kastreras eftersom att jag isåfall hade tänkt skaffa en hona till honom. när jag väl bestämmer mig så måste jag ju vänta tills han blivit helt steril.

Tyvärr bor jag i Skåne

VildaVittra
0

#3 JeanetteK (sajtvärden på lantdjur) bor i Skåne och föder upp gotlandskaniner, hör med henne om hon kan tänka sig att låta dig ha en provperiod. Tror hon har ungar nu faktiskt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Klara16
0

Oftas (inte alltid) går en kaninhona och en kastrerad hane i hopp.  När du vänjer dom kan de först få nosa på varandra. Efter ett tag kan du låta dem träffas under uppsikt. De kan förekomma små bråk då de gör upp om vem som bestämmer. 

Lycka till!

ellipelli123
0

Någon som vet om det finns ngn som hyr ut dvv elr teddyvädur i skånetrakten (hona)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#6 Jag kommer (förhoppningsvis) ha ungar i slutet på mars/början på april. Finns i Halmstad. Kolla hemsidan för info: www.sockertoppens-kaniner8.webnode.se :)