Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 581 ggr
Cindy S
0

Ridande

Nu velar jag fortfarande mellan raser som sällskap till min okastrerade franska vädurshona. Jag hade bestämt mig för en kastrerad hane i liten eller mellanstorlek från djurhem, men sen kom jag att tänka på att honor kan rida andra kaniner. Jag vill ju inte att stackarna ska bli skadad om hen inte kommer undan.

Så, vad tänker ni? Borde jag helt enkelt skaffa en kanin i större modell för det är mycket säkrare med en okastrerad frasse, eller kan ett litet hus som kompisen kan gömma sig i vara lösningen? Om det bara är under brunsten som honor rider kan jag dela in buren i två under den tiden.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Vovisch nr2
0

Har du inte minst två likadana trådar som du redan fått svar i? :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Cindy S
0

Ja. Jag velar fortfarande och hoppas att det inte skulle göra något med en ny tråd med nya tankar, för jag tycker fortfarande jag inte fick nog med kommentarer. Om du forfarande kommer ihåg dem kanske det var för tidigt med en till tråd.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

emms
0

Om det är en superliten kanin som hemelin, lejonhuvad eller liknande kanske hon är lite väl stor. Men man får även tänka på att dom små kaninerna är snabbare och smidigare (oftast) och kommer troligen undan om hon skulle försöka. Har man då ett litet hus som frassen inte kommer in i så hinner dom säkert in där när dom tycker att hon är för på.

En dvärgvädur eller större tror inte jag är någon fara, dom är mer robusta, speciellt hanar! Och om hon ändå är för på så kan du ju som du säger dela av den tiden hon brunstar. :)

Emma