(K) vuxen hane
Sökes kaninhane 1-4 år gammal gärna kastrerad. Max 3 kg då han är tänkt som partner till min kastrerade dvv/lejonhuvad dvv hona på 2kg. Färg, pälstyp och ras spelar ingen roll så länge det inte krävs borstning varje dag eller någon annan specialskötsel. Ska ha ett trevligt temperament och ett extra plus är om han har bott ihop med en annan kanin förut. Kommer bo inomhus och kommer få gå lös i huset minst 8 h per dag och även komma ut i Hage & sele. Ser gärna att det finns en prövotid då tanken med inköpet är att skaffa en partner. Fungerar det inte mellan kaniner får jag tyvärr inte ha två (av mina föräldrar). Skall finnas i Skåne med omnejd. Kan finnas längre bort om transport går att lösa.
Jag har en kastrerad hankanin som kanske kunde passa? Han är viltgulbrokad, normalpälsad, född 130527 och väger ca 2 kg. Han har tidigare bott med en äldre kaninhona men tyvärr så har hon nu gått bort. Han är hopptävlad och är medelsvårklassad i rak bana och lättklassad i krokig bana. Han finns i Helsingborg.
#2 Här kommer jag igen och stör haha ;) Hur är han i psyket? Söker han kontakt och vill mysa? (Kan även tillägga att jag försöker övertala min mamma att jag vill köpa, väldigt svårt eftersom att du bor i Helsingborg)
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
#3 han är väldigt social och kommer alltid fram när man har honom i rasthagen. Sen om han är jättekelen i famnen är jag kanske lite mer osäker på. Har inte mina kaner mycket i famnen för sådant kel så därför är det lite svårt att svara på. Han är livlig och hat lite svårt för att sitta still. Tycker mkt om att springa.
http://kanin.ifokus.se/discussions/54e8836e8e0e742bf8000ca3-s-kastrerad-hane?discussions-1 Kanske Killen kunde vara något? ;-)
Vänliga hälsningar Ellen