Hjälp...
Idag skulle jag ge Jappo ett blad fast hon bet mej istället :/
Iaf.. Jappo äter FORTFARANDE gräs jag puttar henne lite lätt men hon står still och äter. Nu har hon fått Diarré också
VAD SKA JAG GÖRA ? : /
Jag förstår inte riktigt vad du menar och vad du vill ha hjälp med…

ta inte ut Jappo så han har tillgång till gräs, för om han har tillgång till det så är det klart att han vill äta, för det är ju som att stå i en godisaffär :P
när du räkte fram bladet kanske du räkte fram det för fort så hon blev lite rädd och skulle försvara sej eller så, annars kan det ha varit att du kanske luktade för mycker mat om handen så hon tog fel :P beskriv mer hur du gjorde när du räkte in bladet så kanske jag kan lista ut varför hon bet dej :)

2# Jag höll bladet framför henne och så TROR jag hon bet fel och bet mej i tummen istället.
Vi var ute på gräsmattan och jag höll i henne och räckte fram ett löv till henne då bet hon mej O.o

#2 Det är klart hon måste få komma ut i gräset?
Hon har troligen inte fått diarre, eftersom det är mycket allvarligt hos kaniner och innebär att all avföring kommer ut i flytande form (dvs. som brunt vatten ^^). Prova att ge henne pellets innan du tar ut henne, eller ge henne lite gräs i buren innan, så är hon nog mätt när ni går ut :)
Och om hon vill äta, kan hon inte få det då?

#5 Tycker jag också. Förstår inte vad problemet är :)

Asså jag har nere henne länge och hon står bara och äter hela tiden!