Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 572 ggr
Rebecka_02
0

Fällning, barn eller bråk?

Min kanin hona har träffat en massa kanin hanar som inte är kastrerade förut men alltid Hållt koll men den finns chans att hon blivit dräktig pga att hon hade bur bredvid annan hane och hane smitit in i hennes bur, dock har alla chanserna varit med en hane som inte är könsmogen helt än. Men jag vet inte riktigt. Nu till frågan. Idag hittade jag en massa päls tussar i bodelen i buren men de log inte som ett bo men idag har det blåst förskräckligt mycket och vet inte om de kan ha flugit omkring. Men det kan vara vinter pälsen som faller av men ramlar det av i tussar? Hon går också med en annan hane som hon kanske bråkat med men skulle inte tro det för de är jätte bra vänner och har inte hittat några bitmärken. Så det finns 3 olika alternativ, vad tror det ni är? Om hon är med ungar så måste jag ju sära på henne och hanen (han är kastrerad vet inte om jag skrev det förut) Men hur vet man hur en hona är dräktig för hon ser iallafall inte tjock ut och har inte gått upp i vigt. Dock är hon en aning hård på ena sidan magen, men det är väl troligtvis nåt annat. Så det skulle vara jätte snällt om flera skulle kunna komma med sina åsikter och också berätta hur man vet att hon kan vara dräktig. :)

Evelina!
0

Jag skulle tippa på skendräktighet.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

crystalguurl
0

Jag med, skendräktighet :)