Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 199 ggr
[Zorro_93]
0

så osäker :/

Min kanin älskar sin bur mer en något annat och han vill bara vara där hur ska jag få han att vilja vara ute och skutta mer? Ibland när jag har han lös och lämnar han för en sekund så kan jag komma in då är han ute men när han ser någon så springer han in i buren:/ Dt är så kul att se andras kaniner bli så glada när dom får komma ut och hoppa va sig och så när dom ser sin ägare komma in i rummet så hoppar dom fram till dom och blir jätte glada. Har ni några tips???

kram robia och keso<3

twinnie
0

Umgås mer mid din kanin. Sitt med honom ofta, och ge honom godsaker ur din hand. Han måste lära sig lita på dig :)

[Niike]
0

Precis som Matilda säger - umgås mer med din kanin. Kela med honom, ge honom godsaker och ta ut honom så han får springa fritt. :)

Mickis94
0

Kela med Den, Jag låter ALLTID min kanin hoppa i buskarna bakom buren för de tär extra spännande. Där får hon hoppa fritt exempelt då när jag städar buren elelr toan :) Jag sätter henne ofta på en gräsplätt (fotbollsplan) å där får hon skutta. Jag Håller INTE i kopplet :) Så fort hon har hoppat ett hinder (klart banan 2½efter hinderna) så får hon exempelt beröm eller kanske en liten äppelbit :) äppelskål längst bort funkar bra x) Umgås med din kanin kanske varje dag? Eller gör det varje dag. Kanske  två gånger om dagen? En gång gosa en gång hoppa ?

[Zorro_93]
0

jag umgås med han flera gånger om dagen och och ger han godis ur händern men jag måste nog ha tålamod, ska inte ge upp :D

Susanne-L
0

#4 jag förstår dig.

Min kanin gör så också. Men kaniner är nattdjur. Om du går upp tidigt på morgonen (vid gryning) eller på kvällen 22-tiden, då brukar min kanin vara i full fart och blir nyfiken när jag kommer in i rummet. Men han är alltid lite vaksam på vad som händer. När jag har mina innetofflor så springer han efter mig och vill luckta och gnaga på dom. Testa att ha något på mina fötter eller några andra byxor. Min kanin sover bara under dagen, så testa detta på kvällen.

[Zorro_93]
0

jo.. jag brukar vakna av att han är vild på morgonen och vill komma ut men då är ju klockan typ 6.00 och då orkar jag inte med han :P så då brukar jag bara gå upp och klappa på han lite och sen gå och lägga mig. Men jag ska ta ut han set i kväll och se om han är i full fart :D