Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 729 ggr
kamilla8519
0

Toa lätt!

Hej allihop! Jag använder toa lätt till Heddas låda och tycker att det funkar utmärkt! Men jag undrar om någon här vet om en kan köpa sån pellets i större "förpackningar"? Eftersom att jag byter i hennes låda varje eller varannan dag så tar en toa lätt-påse snabbt slut :) Jättetacksam för svar! / Kamilla

Fridaaaa
1

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
1

Jag tyckte också att toalett var jättebra innan jag bytte till eldningspellets. Det är mycket bättre och absorberar mycketmycket bättre! Det bästa av allt, det är billigare. Det kostar 39,90kr för 16 kg på byggmax ;-)

Frida

kamilla8519
0

#1 tack så hemskt mycket för tipset! :D mycket bra att veta :) #2 det var ju jättebilligt!! Förmodligen en ovanligt korkad fråga för dig, men vad är det för skillnad på de bägge pellets? :D

Fridaaaa
0

#3 Bränslepellets smulas sönder om djuren kissar på det, samt mycket hårdare.
Jag personligen tycker det luktar mer än toa-lätt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kamilla8519
0

#4 många tips?! Får fundera lite då :)

Zabbio
1

Bränslepellets luktar trä :) Men det väger mer också, så 16kg bränslepellets är inte samma som 16kg toalätt :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Smultrondraken70
2

Har använt toalätt i toalådorna men bytte nu till "Lättströ av hampa, och är supernöjd! Tyckte toalätt var bra men för dyrt och luktade lite inomhus. Lättströ absorberar bättre och luktar inget när dom kissar, 20 kg för 149 kr på Granngården! Toalätt köpte jag från Grizzlyzoo på nätet i säckar på 55 liter.

taxidriver142
1

Det finns större förpackningar i välsorterade zoobutiker under annat varumärke.

kamilla8519
0

#6 #7 #8 tack så jättemycket för tipsen! Himla bra att kunna få råd :D

kamilla8519
0

#2 en till liten fråga: är träpellets mixat med nåt ämne som gör att det lämpar sig så bra till att elda med? Vill att det ska vara så "naturligt" som möjligt, om du förstår vad jag menar? :D

fsigge
1

#10 vissa är det då man får kolla på paketet. Det måste vara 100 rent pressat Trä.

Frida

Smultrondraken70
1

Ingen mer än jag som testat granngårdens lättströ, hampa? Mjukt för fossingarna är det också!

kamilla8519
0

#11 oh! Då spanar jag efter det! :D tack :) #12 om jag inte hittar träpellets eller inte är nöjd med det så är lättströ som definitivt det jag provar efter :D jag har mycket längre till granngården , så därför testar jag träpellets först!