Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1247 ggr
[Deshasix]
0

inget hö

Har slut på hö och alla ställen som säljer där jag bor är stängda över helgen, närmsta ställe måste vara över en timme bort och har inte bil, klarar de sig med något annat att äta över helgen, isåfall vad kan jag ge dem?

[Melbun]
0

Helt slut?! hmm har de inget på ica/willys/hemköp osv? Dåligt hö kanske men bättre än inget kanske :s

Rumblebee
0

Har du ingen bondgård eller stall i närheten där du kanske kan få köpa lite?

[Melbun]
0

Eller det! Skulle säkert kunna få med dig lite i en påse

VildaVittra
0

Om du verkligen inte kan få tag på något hö så kan du ge dom massor med kvistar istället. Men som nödhö duger faktiskt det hö man kan köpa i mataffären från Dogman.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Smultrondraken70
0

Var bor du? Du kanske kan gå ut och försöka rafsa ihop lite torrt gräs, plocka lite pinnar, ge pellets, i värsta fall CC för fibrerna, grönsaker etc. De klarar sig tills på måndag, bara de får tillräckligt i magarna som de också tål!

farvendal
0

kvistar, granris, blåbärsris osv. nu när den mesta snön är borta så går det ju kanske att hitta lite i naturen.

annars så finns det ju dogman smulhö (som jag kallar det) på affären. funkar i nödfall.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Deshasix]
0

Min pojkvän är allergisk mot hö och höet från ica är värst, han får typ andnöd av de så kan inte köpa de :s hemköp och coop har inte hö här.. finns inget stall eller så häller.. Närmsta stället att få tag på hö skulle va arken och de ligger jätte långt bort och stänger om två timmar så skulle nog inte ens hinna.. Kvistar kanske jag kan ordna men vet inte riktigt vart ifrån :s

VildaVittra
0

#7 Men var bor du då? Står Uppsala i din signatur. 

Någon granne har väl äppelträd? Plinga på och be om vattenskotten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Deshasix]
0

Bor i tierp, de ligger i uppsala men typ imellan uppsala och gävle. Bor i lägenhet så nä har ings grannar med äppelträd.. Finns lite lönn utanför men kanske inte ska gå ut på gården och ta massa kvistar.. Min mamma bor en kvart iväg med buss, där finns skog med blåbärsris och hennes granne har äppelträd.. Kanske får åka dit helt enkelt?

Smultrondraken70
0

Ja det låter som en bra ide'! Synd att du bodde så långt bort, hade kunnat köra förbi o slängt in en påse till dig annars;) hoppas det löser sig!

VildaVittra
0

Det skulle jag göra, synd att du inte bodde mot mitt håll, har flera balar kvar (en av mina kaniner dog, så hennes "portion" är kvar). 

Annars så brukar ju granngården inne i Uppsala ha småbalar, de har öppet mellan 10-15 imorgon.

[Deshasix]
0

Köpte icas hö då pojkvännen jobbar natt så skulle han köpa med sig bättre hö påväg hem från jobbet imorgon så de löste sig! Tack för alla tips?!

[Melbun]
0

Skönt! Har också fått köpa icas hö och han blev hur dålig i magen som helst av det.. var också bara för en dag x(

[Deshasix]
0

Usch då! Får hålla koll.. Abel har fått de nångång förut o de gick bra men Na'ima har inte fått det förut

[Melbun]
0

Är det bara för inatt så är det lugnt :)