Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 826 ggr
Smultrondraken70
0

Grönsaksfråga

Nyttiga grönsaker som man kan köpa till sin kanin i vanliga matbutiken och som man kan ge lite mer av, vad skulle det kunna vara? Jag brukar köpa bladspenat och det älskar dom! Även persilja. Någon som har nåt annat förslag på bra grönsak? Kan ge kryddväxter till exempel, timjan, salvia, och liknande?

Fridaaaa
0

Ekologisk väljer jag.
Mina får: broccoli, blomkål, vitkål, grönkål (lite och sällan), paprika, persilja, ruccola bland annat🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
0

Ok! Har funderat på blomkål, broccoli, vitkål och grönkål, men inte riktigt vetat hur mycket jag vågar ge med tanke på att det är gasbildande, hur mycket ger du?

Mickis1994
1

Kål ska inte ges för ofta och framförallt i små mängder just pga det du säger, att det är gasbildande. Men bladgrönt, morötter, gurka, tomat och paprika är nog det jag ger mest av. På sommaren blir det även kryddor av olika slag och bär. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Marsvinsmamman
0

Jag tror de vänjer sig rätt bra vid kål om de vänjs in långsamt. Mina äter vitkål flera gånger i veckan, nästan varje dag, och ingen har någon gång fått problem med magen. Men  det kan säkert vara olika också från individ till individ hur bra de tål det, och kanske berende på hur mycket kanien rör sig också.

farvendal
0

jag ger dill, persilja, spenat, ruccola, andra typer av sallad jag inte vet namnet på, paprika, broccoli, morot, grönkål och brysselkål. 

vanligast är väl olika salladstyper samt morot och persilja

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

RebeccaG
0

Mina käkar mest morötter ifall dem får grönsaker, vilket är max 1gång/vecka. 
På hösten får dem svenska äpplen, då dem är godast då ;) + att det är säsongsvara.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Smultrondraken70
0

Tack för era svar:))