Slutar aldrig jucka
Abel är kastrerad sen flera månader tillbaka men han slutar inte jucka på sin kompis Na'ima. De har vart tillsammans några veckor nu. Jag särar på dem ibland när han jagar henne men hon vill bara tillbaka in till honom så vet inte vad jag ska göra? De verkar som han låter henne va mer när vi inte pysslar med dem men så fort jag sätter mig med dem så börjar han!
Att kaniner rider på varandra är inte bara ett sexuellt beteende, utan ett sätt för dom att göra upp om deras plats i gruppen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo det vet jag. Men borde de inte slutat vod det här laget med tanke på att de bott tillsammans ett par veckor? Varför börjar han hålla på så fort jag sätter mig hos dem?
Jag har lite samma problem med mina. Min hane och hona har bott ihop ett bra tag. Jag tror bara det handlar om dominans men vore intressant att höra om det finns nån annan teori :)
"Ha det gött, ät ej kött" 
#2 det är exakt samma sak när jag sätter mig hos kaninerna. När jag inte är där så är dom snälla mot varandra men så fort jag kommer till dom så börjar dom. Kan det vara så att du är i högst rang och de vill visa att de också kan vara i hög rang.? Det hände också när jag ska fylla på höet.
Frida
mina kaniner håller på så ibland när de vart i sin Hage en stund. Fast då är det min hona som hoppar upp på sin kastrerade pappas huvud och gör de…. Men när hon gjort det en gång så gör hon ingen mer och sen är de bästa vänner
#4 jag tänkte lite samma sak, alltså att Abel vill visa mig som är högt i rang att han är större o starkare än Na'ima eller nått.. Funderar på att sära på dem och försöka träna bort det på något vis.. Tycker de är så tråkigt för jag kan ju knappt vara med dem nu :/
Hade han samma beteende med sin förra flickvän? Eller är det ett nytt beteeden i och med den nya honan?
Han va bara så första dagarna med den andra kaninen, jag tror den förra var mer undergiven för hon tvättade honom alltod och så.. De här slickar också på varann, ligger ner utbreda brevid varann, men så fort jag kommer så börjar han jaga henne.
Så svar på din fråga #7, ja det är nytt!
Blir det samma sak om nån annan än du kommer? Eller är det relaterat till dig?
#11 det händer när jag eller sambo är med dem iallafall, vet inte hur de skulle vara med andra folk..
#10 skulle jag skriva
Det var ju konstigt oftast är det väl kaninen som är högst i rang? :) Det är ju den som får all puts! :) Har dock inget svar på din fråga tyvärr :c
Jag tänker att du har ju inte haft dem ihop så jättelänge? Han gör henne inte illa eller så? Är hon rädd för honom?
Nej alltså de gosar och tvättar varann, ligger brevid varann.. Hon verkar inte häller störd när han försöker jucka på henne utan hon flyttar sig bara lungt, har sepererat dom ett tag när han var väldigt på med hon vill då bara tillbaka in till honom.. Funderar somsagt på att seperera dom endå och försöka träna bort beteendet på något vis.