Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 543 ggr
EmmaLisaH
0

Ensam Kanin?

Heej:) 

Tänke bara fråga om det går bra om  man har en ensam kanin? På vardagar så åker jag hemifrån ungefär kl. Åtta och kommer hem ungefär halv fyra (förutom onsdag och fredag som jag kommer hem typ halv tre). Funkar det att ha en ensam kanin då eller blir den för ensam?

Smultrondraken70
0

Nu får ni kaninkunniga rätta mig om jag har fel! Jag tror det funkar om du i möjligaste mån låter kaninen komma ut och vara med dig när du kommer hem! Jag släpper ut våra i köket (dom bor inte ihop, för övrigt) och de är sedan ofta ute hela kvällen, de brukar bland annat springa runt fötterna på mig o tigga när jag lagar mat:S

crystalguurl
0

Det går ju att en kanin ensam men det blir ju ändå ensamt på dagarna och i det vilda bor dom tillsammans. Rekomenderar att ha 2 st, då får dom sällskap av varrandra ;)

homeward bound
0

Nu finns det ju såklart olika åsikter om det här men själv anser jag inte att man ska ha kaniner ensamma alls oavsett hur lite eller mycket man är hemma (men såklart är en kompis viktigare om de spenderar mycket tid utan ägaren. Kaniner är djur med stort socialt behov som de bara kan tillfredsställa med andra kaniner. :)

[Melbun]
1

Jag tycker att enda gången det är ok att ha en ensam kanin är ifall man har den lös inomhus så att det alltid finns någon i familjen som fungerar som sällskap. Dock tycker jag att man ska ha 2 st då en människa inte kan ersätta sällskapet av en annan kanin. När du sover på natten blir den ensam samt när du är på jobbet så det blir ganska mycket ensamtid för kaninen.