Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1026 ggr
xCYANIDEx
0

Hur stor bur?

jag undrar vad minimum måtten för en bur ska vara där 2 kaniner ska bo i?

lolaisdenied
0

den kan väl max vara så stor som möjligt? dock vet jag inte minimimåtten för två kaniner (:

xCYANIDEx
0

oj, jag mena minimum x''D

Denna kommentar har tagits bort.
EmmaG
0

Hehe ja.. den kan va hur står som helst :-P
Mina 2 dvärgisar bor i en 120bur, men luckan är öppen hela dagarna så dom får även va i köket & hallen

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tina-A
0

Minsta måtten för djur i grupphållning ska vara 0,25kvm per kanin så det bör ju betyda att du får ha 2 dvärgraser i en bur på 100*50 cm. Även om jag nog tycker det är för litet :)

120*50 eller 120*60 tycker jag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mickis94
0

Två kaniner (värgvädur) ska minsta ha 100x100cm

Lans
0

100*50 är ju minsta måttet för 2 dvärgkaniner. Men det är ju inte så stort. Hade så till mina 2 honor förut när dom var inomhus. Fast deras bur stod alltid öppen, så dom hade ju som mer plats att röra sig på (:

120*60 tycker jag minst att man ska ha. Fast man ska ju helst ha ännu stöööörre (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Chippers
0

Som dom andra skrivit. Tycker dock det är för litet med 100 eller 120 bur för två kaniner. Tycker det är lagom till en kanin_.
_Tycker två kaniner bör ha en bur som är minst 140*60 gärna större. Beror på ras också. Men kaniner har ju väldigt stort rörelsebehov vad jag vet. Fast nu blev det lite OT.

xCYANIDEx
0

ok. buren är

-115 cm lång
-60 cm bred
-55 cm hög

xCYANIDEx
0

sen så får kaninerna springa tsm (kastrerade pappan o dottern) cirkus 5 timmar, men tänkt utöka det till hela dagen (om jag är hemma).

har två inneburar, men vill gärna inte ha inneburar ute, för vintern kommer ju snart.
men jag vill så gärna ha en kanin som finns nere i zoo-butiken ;____;
_ever felt love at first sight?
I HAVE X''D
_eller okej.. om sanningen ska fram vill jag ha 3 av sötnosarna där nere. ;____;
det är farligt o gå in i gnagar-rummen på zoo-butiken, man blir helt.. mad! x'D
det finns en skitfin svart vädur (aldrig haft svart), och en orange, ååh gud ;__; och en madagaskadfärgad (haft två innan)
dom är så jävla oemotsåndliga som små, men bäst är det när dom är vuxna, för då är dom fame mysigast. :33

candy, som jag vill att den från zoobutiken skall bo med, hon är typ en ängel, så HON borde ta det chill med en rumskompis.
MEN.. största problemet.. mamma tycker det räcker med 2 =<
vad ska man göra? typ.. glömma det då -___-

xCYANIDEx
0

hade JAG få bestämt, eller bott i eget hade jag köpt den svarta som rumskompis till Candy, och den orangea hade jag lagt i den ena inneburen, och den megastora inneburen hade jag lagt den madagaskadfärgade och en annan madgaskadfärgad i zoobutiken, fast den har mer.. ljuuus madagaskad.. eller va ska man säga.. grå nyans över sig? iallfall hur cool som helst. :)
vänta bara tills jag blir arton -____-''