Kanin borta,
Våra två dvv Doris och Bella, 2 år, blev igår/i förrgår utsläppta från sin utebur. Helt omöjligt att de smitit själva eftersom att buren har tre haspar på dörren som vi ALLTID stänger. Nu stod dörren vidöppen. Bella hittades som tur är på kvällen av grannen. Doris är fortfarande spårlöst försvunnen. Hon är som sagt dvärgvädur, manteltecknad viltgrå. Bild bifogad. Bor på Ekerö. Om ni ser henne, vänligen kommentera. Alla tips? mottages tacksamt.
Bor tyvärr inte i närheten, hoppas ni hittar den! ❤️
Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus
MVH, Esmeralda 
#1 tack!
Inget djur som varit där? Haspar tänker jag är inte så svårt för en t.ex räv att öppna? bara en tanke.
Hoppas att ni hittar henne!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 vi har också tänkt på det. Men det vore i så fall världens smartaste räv/annat djur för det är tre haspar man måste trycka till ordentligt underifrån (trögt till och med för en människa) och som dessutom sitter på tre olika höjder.
#4 Rävar är smarta djur, och kan ta sig in på en hel del ställen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 ja tyvär
#5 #6 Oavsett vem/vad som släppt ut de är min kanin borta. Jag väljer att fortfarande hålla hoppet vid liv och tro att det är barn som gått in och velat "klappa kaninerna" och som sedan glömt att stänga. Om jag inte hittar henne får jag tro på er teori.
Bor inte i närheten, men hoppas kaninen kommer tillrätta!
Bor ni så att det är lätt att ta sig in till kaninerna, syns kaninburen lätt utifrån? Har ni tidigare varit med om att obehöriga varit i eran trädgård?
Har också utekaniner, och är lite rädd för att de ska bli utsläppta eller något annat, i och för sig måste man klättra över ett staket för att komma in till vår trädgård, men det är lätt gjort. Två gånger har våra kaniner rymt, men då har de grävt sig ut, och jag har hittat båda tillsammans i närheten, de har inte tagit sig många meter från huset, som tur var.
Hoppas verkligen ni hittar henne, sätt upp lappar i området, anmäl till polisen och dela på fb!
Sätt upp lappar på stall mm. Hoppas verkligen ni hittar henne
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#8 det är det som är så konstigt, buren står på bakgården intill ett stort buskage. Praktiskt taget omöjligt att se den om man inte går in på gården. Ingen obehörig har (vad vi vet) varit i trädgården förut. Tack för lyckönskningarna
#9 Tack! Smart med stallet, det ska vi göra!
Usch och fy! Hoppas att hon kommer tillrätta snarast!
#12 Tack!!
Annonsera här: http://djurenschans.se/efterlysningar.html
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Var är Ekerö? Ligger det nära Västerbotten? Hoppas verkligen ni hittar henne!
Nej va hemskt!, va med om samma sak bara för någon månad sedan… Fast mina bor i ett häststall och det är privat så ingen annan än vi får vara där inne…
Bor tyvärr i Uddevalla (Bohuslän), men skriver om det skuttar förbi en liten kanin 🙂
Hoppas verkligen att ni hittar den! ❤️
Du får sätta ett hänglås. Jag har hänglås på min utebur annars skulle jag oroa mig för mycket.
Hoppas du hittar din kanin! Även om det är barn som råkat släppa ut dem så är ju världen utanför buren full av faror för kaniner.

Hur har det gått, är kaninen återfunnen?
#14 Tack för tipset, har gjort nu! #15 nej, det ligger precis utanför Stockholm. Tack ändå! #16 vad tråkigt! Bland det värsta som kan hända:( Tack!
#17 det är det man känner nu i efterhand att man borde haft. Är så orolig för min lilla skutt:( #18 ingen kanin och inga tips?. Min andra kanin, Bella, ser ut att gå runt i deras stora bur och leta efter sin kompis:(
Håller alla tummar och tår att ni hittar henne!
#21 åh tack! Blir så glad för alla lyckönskningar!
Hur går det? Har ni hittat henne?
Undrar också?
Stackars dig och stackars små kaniner!
#23 #24 fortfarande ingen kanin och inga tips:( Vi har pratat med viltskötare här på Ekerö som berättat att det är rävrekord och att många rävar dessutom har ungar nu= ökad hunger. Inga goda nyheter direkt. Meddelar om vi hittar henne. #25 det är fruktansvärt. Min lilla finis:( Tack så mycket alla för att ni bryr er och stöttar!
Usch vad hemskt :-( Men får hoppas på att hon hittas ändå!
Hur reagerade hennes burkompis på att hon är borta?
En av mina kaniner var på rymmen, och hennes burkompis slutade äta, hon åt inget hö på hela natten och morgonen, utan bara satt i ett hörn. Inte ens nattbajset åt hon. Som tur var kom hennes kompis till rätta dagen efter redan.
Håller alla tummar för att hon kommer hem igen!
#27 min andra kanin beter sig nästan som vanligt. Äter bra, sköter sitt yttre och kommer fram när man går in till henne. Om hon är påverkad av vad som händer så döljer hon det väl. Tack för att du hoppas med mig!