Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 903 ggr
Rmk02
5

Billig morotshållare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappa hade fixat en billigare morotshållare idag. Det är bara en handdukskrok som han sedan trädde igenom moroten. Ett snabbt och enkelt tips

William86
0

Det ska jag testa! :)

Whippet
0

Vad fiffigt! ☝️ Kan man väl antagligen fixa till sin hamster också bara att man hänger kroken i ett snöre och fäster det i galler taket, fast mindre morotsbit också ju. 😉 Måste testa!

I'm out Vilar huvudet i handen

Rmk02
0

Gör det ni❤️❤️❤️❤️

Facie
0

Vad ska man med en morotshållare till egentligen? Det är ju inte som man ger sin kanin så stora mängder morot.

Pretty wise //

fsigge
0

#4 det var exakt det jag tänkte när jag läste rubriken! Det blir ju aldrig så att jag slänger in en hel morot.

Frida

Whippet
0

#4 Moroten blir snabbt och lätt smutsig, även möglig. Om den ligger i spånet där kaninen bajsar och kissar.

#5 På bilden är det en halv morot, som antagligen knäckts på mitten. Eller så har hon många kaniner tillsammans.

I'm out Vilar huvudet i handen

fsigge
0

#6. Man ger ju inte så mycket morot att den möglar? Det har jag aldrig fattat när folk säger att man ska plocka bort grönsaker som är gamla. Mina kaniner bara slukar i sig allt på en gång ;)

Frida

Frosstis
0

När jag ger min kanin morot får han en liten hel eller en halv :) Han blir varken tjock eller blir dålig i magen.. det är ingen fara o ge morötter (eller andra grönsaker för den delen…)

Rmk02
0

Dom är två stycken

Idakarrlsson
3

Tycker inte vi ska vara så negativa om TS kommer med ett tips? som hon är nöjd över. Även fast ni kanske inte kommer använda behöver man inte komma med negativa kommentarer. Bara en tanke :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Smultrondraken70
0

#10 Ja, tänker som du, alla måste våga kommande tips?! Take it or leave it!

Smultrondraken70
0

#11 hatar verkligen stavningskontrollen! "komma med" ska det stå.

[Zachapacka]
1

Jätte bra Idé :). Fast jag slänger bara in en morot. Jag gav faktiskt kaninerna nyss varsin morot, de var inte jätte stora, men det är ju inte direkt någon fara. Dem äter ju upp moroten på en gång

Rmk02
0

Jag ger mina kaniner en morot som dom delar på, trodde inte att det var någon fara

[Sockertoppens_kaniner]
0

#14 Det är ingen fara. :)

Idakarrlsson
0

#11 👍

#12 Haha gör inget. Vet själv hur jobbigt det kan vara  😂

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎