Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 496 ggr
twinnie
0

Blir bara värre.

Några har kanske läst det jag skrev om Myran & Bella. Att Myran är riktigt aggresiv mot Bella osv.

Det är ju inte så farligt, sålänge de inte träffas. Men Myran lir bara värre och värre. Jag gav dem nyss mat och gosade lite med Bella innan. När jag skulle hälsa på Myran luktade hon lite på mitt finger och högg sen. Jättehårt så att de började blöda. Jag sa till henne på skarpen och sköljde av fingret. Sen tvättade jag händerna noga och gick tillbaka och lät henne nosa. Hon började sliicka på fingret direkt (som hon alltid gör).

Myran är verkligen värlens snällaste! Hon har aldrig bitit mig. Om än nafsat lite när hon var bebis, men inte bitit. Hon är riktigt mammig av sig, så antagligen blir hon avundsjuk på Bella.

Ska det behöva gå så lång att jag måste tvätta av mig innan jag kan kela med min kanin? Finns det inget jag kan göra? Bärjar känna att det var ett stort misstag att skaffa en till hona ..

twinnie
0

Och det kändes så jobbigt när hon bet mig. Hon är ju min lilla bebis .. :/

Tsarina
0

Jag har ingen aning. Jag har samma problem fast med två hanar. :/ då brukar jag alltid ge den hanen som blir aggresiv mat först o det. Han hugger också. men han är också inne i tonåren nu.

Noa-Nisse
0

kanske får fundera på att sterilisera Myran ?

kan förstå att det känns jobbigt.. men det är bara att hålla ut..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Elina.
0

Bry dig inte om att hon biter dig, fortsätt hålla på med henne ändå, var envis. Du skulle ju kunna prova att sätta den bitska honan i den andra honans bur, så hon vänjer sig med den andra honans lukt.

[Quellii]
0

Ja jag säger som Elina. Hon hade jättebra råd som jag också tycker att du kan försöka med. :)

Taci
0

#4, förstår vad du menar, det är ju ett jättebra tips?, men klarar man verkligen av det när Twinnie skriver att hon bet "Jättehårt så att de började blöda" ? Man vill ju knappast bli helt sönderbiten i fingrarna, o kanske få ärr till o med.

annaforsgren
0

Elinas tips? var brao

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

twinnie
0

Jo, jag tänkte att jag ska hålla ut men fick ett djupt sår och blodet bara rann!

Mamma tycker att vi ska skura ur båda burarna. Kan det hjälpa?

Tina-A
0

#8: Du kommer ju fortfarande lukta som bella när du hållt på med henne och sen går till myran. Tycker att du kan, som elina sa, låta dom byta bur ett tag och då får myran vänja sig vid bellas doft. Hon blir ju helt omringad av den i buren.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Ja, pröva att sätta in henne i Bellas bur så hon blir vad vid lukten, sen kanske hon inte bryr sig om du luktar Bella. Förhoppningsvis :)

- Mvh Emma

KajsaM
0

Skura ut båda burarna och alla saker så allt luktar nytt sedan får dom bo i sina burar ett tag sedan låter du Myran bo lite i Bellas bur så får hon vänja sig.

Lycka till och kämpa!

Sosso
0

Säger som de andra. Hoppas det går bra !!

twinnie
0

Ingen rektion på lukten idag. Ville se om det kanske bara var tillfälligt. Så jag gosade med bella och satte mig sen med myran. Ingen reaktion. Får se hur det går!

KvirrZ
0

#13 Hoppas det var tillf'lligt då :)

- Mvh Emma

callo
0

tror hon vänjer sig, iibörjan när jag hade kelat med hundarna och hade hundhår överallt på kläderna och sen kelade med kaninerna blev dem misstänksamma men efter ett tag byrdde dem sig inte när dem märkte jag ändå var samma person som innan och inget dåligt hände dem..tar kanske lite tid för henne att vänja sig bara!

Mimmiih
0

Hoppas att det årnar sej!   ,)

Keligast
0

Hur går det Matilda?