Färg hjälp - igen
Hej!
Flera vet kanske att jag redan har gjort inlägg om Vilken färg? eller teckning som min dvärgvädurstjej har. Jag fick svaret att hon troligtvis var Sotad Viltgul.
Idag, och några gånger tidigare, tycker jag mig se ränder och några otydliga fläckar på henne, som är svarta. Jag börjar nu tvivla på om det verkligen är Sotad Viltgul eller om det kan vara Japantecknad gul/svart. Ni som är experter på sådant, vad tror ni?
Lyckades att få på bild på det - och det ser ju verkligen ut som en svart rand på magen! Tyvärr är det ju mörkt där inne i buren så det kan ju också bara vara det…(?)
Vänliga hälsningar Ellen 

Kan du visa en där man ser hela kaninen?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Nu ser hon ut som svart/gul japantecknad, ja. Men ta ett foto på hela ninen! :)
Ser inte japantecknat ut enligt mig:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
#4 Tycker inte jag heller, på den bilden… 🤤
Vänliga hälsningar Ellen 

Kan du ta ett kort rätt uppifrån, med bra ljus, gärna dagsljus och skarp skärpa. Inte kort på ansiktet utan mer kort på själva kroppen.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#7 Ska leta igenom mina bilder… 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

#7 Hade tyvärr (vad jag hittade) inte någon bild uppifrån. Hon har dock inte ränder/svarta partier där, det vet jag. Men här är iaf två normalvinklade bilder på hela henne. Om man tittar riktigt noga kan man se som ljusgråa ränder, men då får man titta RIKTIGT noga.
Vad säger ni? Är nog inte japan i alla fall…? Riktigt svårt att säga hennes färg, alltså…🤔
Vänliga hälsningar Ellen 

Asså tittar man på sista kroppsbilden så ser man två svaga linjer över ryggen på henne.
Edit: För tittar man på henne så ser jag inga direkta viltzooner. Utan jag tycker hon ser ut som en enfärgad japan.
-' Malin Hultman
Tycker med att hon ser ut att vara japan. :)
Så om jag ser rätt borde hon vara en brun/gul japantecknad. För den bruna japanen brukar vara svår att urskillja från den gula. http://kaninfarg.se/farg.japangulbrun.htm
Du har alltså ingen stam på henne? Hade varit intressant och se om hon verkligen är brun/gul. Tycker inte man ser så många i den färgen. :)
-' Malin Hultman
Tycker i så fall att hon är svagt svart/gul japantecknad. :)
tycker hon ser ut som en enfärgad japan med mask, de brukar se ut som en madagaskar med japanränder/fläckar - ibland väldigt otydliga såna..
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#12 : Många som frågar efter det, men tyvärr inte.. Kan vara bra att tänka på inför nästa ev kaninköp att få ett.. Vet färgerna på föräldrarna, mamman är brun/svart japanmantlad dvv och pappan svart rexpälsad dvv. 🙂
#12, #13, #14 : Men vad roligt om det är så! En ovanlig färg dessutom, alltid kul! 🤗
Vänliga hälsningar Ellen 

#15 Fast jag skrev svagt svart/gul japantecknad, och det anser inte jag så ovanligt. ;)
#16: Jo men är det en svart japan så ser man de ganska tydligt.
Tycker absolut inte det ser ut som en gul/svart, för det är den alldeles för otydligt för att vara.
-' Malin Hultman
#15: Går inte att vara brun/svart japan 😎
-' Malin Hultman
#16 Oj då, missade att du skrev svart/gul (trodde det stod gul/brun där med)
Vänliga hälsningar Ellen 

#18 Värst vad jag skriver och läser slarvigt. Ursäkta, menar såklart gul/svart 😎
Vänliga hälsningar Ellen 

Tycker inte att hon ser brun ut, men japan är hon absolut!
Oho för att satsa det sista på mirakel!