Kaninburs hjälp
Hej. Jag ska bygga kaninburar i ett av våra uthus när vi flyttar. Men jag har lite svårt att komma på hur jag ska "placera" burarna på bästa sätt. Så jag tänkte höra om jag kunde få lite förslag från er på kanin.ifokus. Jag ska ha 5 stycken ganska stora burar. Jag har redan en ritning i huvudet men jag skulle vilja ha något bättre. Det ska vara praktiskt och enkelt att sköta om kaninerna och burarna.
Alla förslag välkommnas, även de dåliga.
Här är lite bilder så att ni ser hur det ser ut där burarna ska vara.
/Matilda
Åh vad fint! Vill ha ^^
Kanske dela av alla spiltor på mitten? :)
- Mvh Emma
Jag skulle satt upp nätväggar i mitten/över/framför alla spiltorna så det alltså blir 6 st på 0.9x3 meter. Så kan du använda 5 och ha spån/hö/mat/tillbehör etc i den sjätte. Nätdörren framför kan du göra som en stor dörr på varje spilta så blir det lätt att komma in/ta ut kaninen osv. Ser inte hur hög muren är emellan men är den tillräcklig hög kanske man inte behöver tak, men har man hus osv vet man aldorg vad dem busarna får för sig, försöker ju alltid ta sig över på ngt sätt!
Nätväggarna/dörrarna hade jag gjort som så att jag byggde en träram och häftade sedan fast ett stabilt nät med fyrkanter, alltså inte hönsnät.
Har för mig att den är runt 1 m..
Okej.. atck för idéerna.. ska fundera på dem. 
/Matilda
Ser ut att kunna bli riktigt bra och fint när det är iordning! Värsta stora ytorna!
Jag tänkte så här. Du sätter grindar framför varje spilta. Sedan innuti varje (utom en) har du två burar. Sedan kan du låta ninerna hoppa där nere en och en :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6 Snygg ritning. :D Ser riktigt proffsig ut.
Tack för förslagen. Längtar tills kaninerna får sina lyxiga burar. :) Det är en mysig "gård" vi ska flytta till. Med två riktigt stora uthus och ett stall. Så det ska bli roligt att få göra iordning där. Ska snygga till lite där kaninerna ska bo innan jag börjar bygga. Men det ska bara bli roligt! :D
/Matilda