Hur mycket pellets?
Hej! Jag undrar vad för någon pellets ni ger era kaniner, och hur mycket. Lite smart att veta vad ni rekommenderar när min kanin kommer hem. :)
Hej! Jag ger min kanin oxbow pellets! En mycket bra pellets som rekomendera av bland annat veterinärer, oxbow består till stor del av hö vilket är en av skälen som gör det till en bra pellets;-) men det finns många andra bra pelletssorter så som cuni pro(tror jag den heter) selective m.m! Jag ger inte pellets så jätteofta men när han får så får han ca en matsked, ibland mindre och ibland mer.
Tack!
Söker du på sidan finns det massor av pellets-trådar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan man söka på i fokus?
Det beror väldigt mycket på, bla ras, ålder och om den har lätt att lägga på sig eller inte. Har tex en holländare som får 1 dl pellets om dagen (enligt uppfödarens rekommendation), och en dvv som får en msk om dagen, då hon lätt går upp i vikt.
Mitt råd är att du frågar uppfödaren!
Jag ger mina kaniner Cuni fit.
#1 Frågar därför att jag är nyfiken :) men varför är det bra om ett pellets består av en stor del hö? De äter ju hö ändå, utan att det är i pelletsform? Känns liksom onödigt att köpa dyra pellets som består till stor del av hö, som kaniner äter en massa av ändå? Pellets är ju ett tillskott, och att ge ett tillskott som till stor del består av hö, när kaninen ändå käkar hö hela dagarna känns lite… onödigt? 🤔
#4 Ja du klickar på "sök" som ligger högst upp, på samma rad som "om sajten" mm. Och söker på det du är ute efter 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.