Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1235 ggr
ra-17
0

Kaninhage

Jag funderar på att göra en inhägnad till min kanin så han slipper att bara vara i buren när jag är borta (när jag är hemma är han alltid ute). Tror ni det skulle funka med kompostgaller eller är det troligt att han rymmer då? Obs, han bor inne i mitt rum.

Fridaaaa
0

Ja det skulle fungera med tak 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ra-17
0

Okej vad bra. :-) Tycker att det är så litet för honom att sitta i bur de dagar jag är borta…

[Sockertoppens_kaniner]
0

#2 Ja, bättre för kaninen att få mer utrymme. :)

TerreJ
0

Jag har haft det och det fungerade jätte bra :)

Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Smultrondraken70
0

Jag har galler från zoo.plus, men det funkar med vanligt kompostgaller om inte kaninen klämmer sig igenom, alternativt klättrar som en tok, vilket en av mina gjorde. Gallret från zoo.plus har mindre hål och är inte så klättervänligt som kompostgaller. Bifogar bild!

ra-17
0

#3 Ja precis, man vill ju ge sina kaniner det bästa möjliga… #4 Vad bra, då tror vi att det går för mig också! :-)

Smultrondraken70
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
ra-17
0

#5 #7 Vad fint och tack för tipset! Ska kolla upp det…. ;-)

[IngenFantasi]
0

Skulle du kunna skicka en länk på det där gallret? Ser toppen ut för mina små akrobater ;)

Smultrondraken70
0

#9 Får inte dit nån länk med mobilen, men den är från Zooplus.se, och finns under smådjur/hagar-gnagare.

LillyMy
0

Kan starkt rekommendera den hagen från zooplus. Hade kompostgaller innan men kaninerna älskade att äta på plasten som är runt metallen. Hagen från zooplus har dessutom en liten lucka/dörr man kan öppna så slipper man flytta gallrena hela tiden. Prisvärd och lätt att plocka med om man vill använda den ute 😊

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

LillyMy
0

Såhär har jag använt min Hage. Har kombinerat den med några få kompostgaller. Har byggt ut den lite extra åt höger med så nu har dom ännu mer plats när vi inte är hemma eller på natten :)

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

[Melbun]
0

Smart! Dock på tok för lågt för min hane som hoppar allt x(

Smultrondraken70
0

#13 haha, min ena klättrar över! Men jag har lagt på ett rådjursnät och satt fast med nypor runt om. Då försöker han inte ens klättra! Antar att han ser nätet! Tar man bort nätet däremot, så vips, hänger han högst upp på kanten, beredd att svinga sig över:S

Smultrondraken70
0

#13 och jo, glömde skriva att gallret finns i olika höjder, och jag har den högsta som är drygt 90 cm högt.

IceJossan
0

Du funderar inte på att låta din kanin bo lös?

Min bor lös på 60 kvm, ihop med katterna. Kablar är instoppade i plaströr eller invirade i folie med tabasco på (för folie är tydligen kul att strimla om man har tråkigt). Visst, ett par stolsben är inte så vackra längre, men det är lätt värt det än att ha honom instängd. Kaniner behöver mycket utrymme.

[Melbun]
0

#15 Jaha men då var det ju jättebra! :) 

Har min helt lös men förstår att det inte alltid fungerar hos alla. Ffa på natten men att de går lösa på dagen.

Smultrondraken70
0

#17 skulle gärna ha mina helt lösa, men vi är för många som kommer o går, på för stor yta som inte går att hålla koll på, bland annat barnens kompisar, rädd att nå klämmer eller trampar på dom:( Mina är i bur o Hage men alltid lösa så dom kan vara i köket också när nån är hemma. Då är hagen från Zooplus perfekt, för att utöka ytan, när dom måste vara instängda:)

älskarkaniner
0

Vilken bra Hage! Jag har både kaniner och marsvin så är det någon som testat ha marsvin i den hagen eller är hålen för stora?