Passar kanin mig?
Hej!đ
jag vill jÀttegÀrna ha en eller tvÄ kaniner. Jag hade tÀnkt att kaninen/kaninerna kunde vara ute pÄ vÄren/sommaren och vara inne pÄ vintern. PÄ sommaren Äker vi ivÀg vÀldigt mycket men jag tÀnkte att jag kunde ta med em till landet. Och nÀr vi Äker ivÀg men vÄr segelbÄt tÀnkte jag skaffa kaninvakt. Men jag tÀnker att det kanske blir komplicerat. Vad tror ni? Skulle kanin passa mig?
/ Sofia
Jag tycker att du ska ta och lÀsa pÄ om kaniner och deras behov. Hur man sköter dem och vad de behöver och sÄ vidare.
Jag tror helt enekelt att du behöver lÀra dig mycket mer om kaniner först för dÄ kommer du att veta sjÀlv om de passar in i ditt liv och hur du kan göra för att de dem ett bra liv.
För det kan nĂ€mligen inte vi svara pĂ„ om kaniner kan passa dig eller inte utifrĂ„n det lilla du skriver. Det enda vi kan sĂ€ga Ă€r att ; nej innan du vet mer om kaniner passar det inte sĂ„ bra. Men du kanske kan bli den perfekta kaninmatten/hussen nĂ€r du har lĂ€rt dig mer om kaniner! đ
Medarbetare pÄ FÄgelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag har lĂ€st mycket om kaniner och lĂ€st massor av böcker, sĂ„ jag vet deras behov. đ
#2 Inte hittat en enda kaninbok med bra fakta.
LĂ€s kaninmagazinet.se, dĂ€r Ă€r tillförlitlig fakta đ
Men tror att hyra sommarkanin i sommar kan vara bra?
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Jag har funderat pÄ det, men dÄ mÄste jag fixa en vakt nÀr vi Äker ivÀg ocksÄ.
Om du kan skaffa kaninvakt till nÀr du Àr borta sÄ förstÄr jag inte varför de inte skulle passa :) lÀs pÄ ordentligt pÄ tex kaninmagazinet och tÀnk pÄ att de lever lÀnge! Köp frÄn uppfödare sÄ du lÀtt fÄr dem tama, lÀttast om du vill ha tvÄ Àr att ta tvÄ honor frÄn samma kull skulle jag tro, att sÀtta ihop tvÄ kan vara riktigt krÀvande i vissa fall!
Tack för tipsenđ Det som Ă€r krĂ„ngligt Ă€r att jag mĂ„ste fixa vakt nĂ€stan varje helg, det kanske inte alla vill.
#6 Nej Ă€r bra tĂ€nkt av dig att tĂ€nka ut sĂ„nthĂ€r innan đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Ah varje helg Àr kanske lite mycket, och hÄller med #7 ovan, riktigt bra att tÀnka ut innan! NÀr jag mÄste bort sÄ har jag en deal med min mamma att vi passar varandras djur om nÄgon skulle Äka bort, sÄ nu i sommar ska jag ha hennes chihuahua en vecka sen ska hon ha mina djur en vecka.
Men ja, om du Äker bort sÄ ofta kanske du inte kommer ha tid till kaniner? Eller sÄ kanske du kan hitta nÄgon/nÄgra redan innan du bestÀmt dig som du vet skulle stÀlla upp isÄfall?
fast det kommer inte bli riktigt varje helg. Vi Äker ocksÄ till landet och dit hade jag tÀnkt ta med kaninen.
Men jag vill inte ha kaninen ute pÄ natten pÄ landet eftersom det kan finnas rÀvar och andra rovdjur.
Jag tycker inte det lÄter sÄ passande med en kanin om du reser sÄ ofta.
Mvh Elin:)
Ni fÄr gÀrna ta er tid att gÄ in pÄ min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
okej, vi fÄr se. Jag vill jÀtttegÀrna ha ett djur sÄ jag tÀnker försöka hitta en lösning. Det kanske Àr ungefÀr tre helger jag Äker ivÀg med bÄten pÄ vÄren och dÄ borde jag kunna hitta kaninvakt.
Du kanske skulle kunna vara kaninvakt Ät nÄgon vÀn eller bekant eller nÄgon frÀmmande, som reser bort dÄ du tex Àr pÄ landet. DÄ hjÀlper du andra, samtidigt som du kan testa om du orkar med och vil, ha kanin :)
ja, vi fÄr se. det var det jag ocksÄ funderade pÄ.