Fodervärd sökes
Fodervärd sökes. Om rätt hem dyker upp så kommer jag att lämna ut Muffin på foder, på obestämd tid. Han förtjänar mer uppmärksamhet än vad jag just nu för tillfället inte kan ge. Du ska framförallt ha tiden och intresset. Muffin är världens snällaste kanin, otroligt mysig och världens personlighet. Du få gärna vara intresserad av klick/trick träning då han tycker det är roligt samtidigt som han är otroligt lättlärd. Vill du får du gärna tävla med honom, om ni passar ihop. Muffin ska absolut inte kastreras, bo med/träffa andra kaniner och du får inte avla på honom. Vi finns i Örebro och jag ser helst att du finns i närheten, om inte så att du kan ta dig hit iallafall. Jag lämnar inte ut honom till vem som helst då det är en kanin som ligger mig extra varmt om hjärtat och därför har jag rätten att neka ev intresserade. Mer info via pm.
Jag bor i Örebro, men får inte ha mer kaniner här (har bara två). Önskar verkligen jag kunde ha fått ha nån till :( Hoppas verkligen du hittar någon bra!
Jag har nog inte platsen eller tiden, men jag undrade bara varför han inte får vara i närheten av andra kaniner eller avlas.
Frida
Är inte under lång tid han ska vara borta, ett par månader hade jag tänkt mig. Han får inte träffa/möta andra kaniner pga ev smittor och ifall de skulle börja slåss eller liknande, då ev veterinärkostnader får stås för fodervärd. Avla på gör endast jag, inget jag vill att fodervärden gör utan tillåtelse från mig.
#3 Är han försäkrad?
Nej det är han inte.
Åh, jag älskar namnet på kaninen måste jag säga. Åh, vad gosigt namn alltså!
Pretty wise //
Det är väl bra för han är himla gosig ;)
Otroligt fin kille! Förstår att du är rädd om honom. Personligen skulle jag nog tänka efter både en och två gånger om jag blev fodervärd…..Ingen försäkring kan ju innebära stora kostnader för fodervärden om oturen skulle vara framme, hur rädd man än är om ninen….benbrott är ju inte helt ovanligt, tyvärr. Tänker du då att fodervärden tar kostnaden?
De skador som uppstår av ditt eget fel, tillexempel om du skulle tappa honom eller så får självklart du stå för.
Kaniner kan göra sig illa på grund av otur, utan att det är "nåns fel". Förra sommaren vred en av våra kaniner sönder hasleden, utan att det var "nåns fel". Det var en olycka vi inte kunde förutse, och en j-vla otur bara :( fast jag ska inte ha några fler kaniner, hoppas du hittar nån som kan ta hand om din pojk ett tag. Han är fin.
Klart jag vet, föder upp kaniner och vart med om en hel del olyckor.