Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 474 ggr
Clariiz
0

Pensionat

Jag tänkte så här :P

Det är väldigt många som tröttnar på kaniner. Så då tänkte jag såhär. Att jag öpnnar ett litet pensionat. För äldre kaniner som ägaren inte kan/vill ha kvar. Och sedan får den bo här de åren de har kvar som ett avslut i stora hagar :).

Vad tror ni? Men asså mest för äldre kaniner. Dvs. gärna 6år och uppåt men vissa kanske 2-3år också.. Beror ju lite på.. Men Äldre kaniner tänkte jag :). Ett litet pensionat. Vad tror ni?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Om du har pengarna och föräldrars tillåtelse varför inte? :)

- Mvh Emma

ciss
0

Jättebra idé! Det VILL jag verkligen göra & jag tänker göra det när jag blir äldre. Tycker att även äldre djur förtjänar kärlek & omsorg! Att få ta hand om äldre djur som "sjunger på den sista visan" vore så roligt, att få ge dem en bra sista tid i livet.

Jag tycker att du borde göra det. Så länge du orkar med alla kaninerna så, go for it. Så mysigt & roligt. Hur många kaniner ska du ha som samtidigt ungefär?

Sen behöver du ju en hel del tid, pengar & intresse också. Om du är ung, behöver du ju också dina föräldrars tillåtelse. Super!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Nova.Caspian
0

Låter som en jättebra idé :)

Sotis
0

Jag tycker det är en jätte bra ide!=)

Sosso
0

låter bra. :)

Ellen95
0

Verkligen en JÄTTE bra ide:)

Moonstrike
0

Jättebra idé!! Om du får för dina föräldrar så kan du ju börja kolla runt på blocket efter bortskänkeskaniner :) Typ den där med dom långa klorna som alla tyckte så synd om… den va ju 6 år (tror jag)

annaforsgren
0

vilken smart idé:) jag tror det är många kaniner som behöver ett hem där dom kan leva ett lyckligt liv:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Llinnea-
0

En jättebra ide. :D

myriis
0

Tänk bara på att det kostar en del. Med burar, foder, ev. vetrinärvård och sånt. Men ja, om du har pengar/tid/plats, lycka till! (:

Romana_12
0

Låter JätteBra!!!

De låter som en superbra idé ! Lycka till!

Clariiz
0

Vad roligt att ni är positiva :).

Burar har jag så det räcker och blir över ;). Tid och pengar finns också. Det svåraste blir att övertala mamman.. Men ska nog lyckas.

#2; Inte så för många Eftersom jag redan har mina två flickor.. Kanske max 2-3 stycken åt gången.. Beror ju lite på..

Nu är det så här. Min granne har en gammal kanin som var hans dotters (som inte bor hos honom längre). Han verkar inte vilja ha den och jag är typ kär i kraken! Men man kan ju knappast fråga: Hej kan jag få din kanin? *blink blink*. tips?? Den skulle då kunna bli min första "gäst" :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com