Men herregud!
Hej för nåra dagar sedan så sa en tjej till mig som går i 3:an. Att hennes kanin skulle ha ungar?=O Jag ba: Men du borde nog bli äldre innan du tar kull på din kanin. För att det är ju väldigt mycket jobb me det. Och hennes kanin är två år. Och jätte tjock! Jag vill ju som inte göra henne ledsen. Så snälla ge mig nåra tips? hur jag kan säga till henne att det inte va nån bra ide. För att hon kankse blir jätte ledsen om jag typ säger men det är ju verkligen ingen bra ide:S

Jag tycker att du ska säga åt henne. Det är ju hennes kanin det handlar om - den kanske blir sjuk eller inte klarar av att föda ungarna och det kan du ju kanske förhindra genom att säga åt henne.

Jag tycker också att du ska säga åt henne. Hon kanske blir ledsen, men ännu ledsnare blir hon nog om hennes kanin dör pga en kull. 2 år är inte så gammalt men hon verkar inte vara i bra kondioton eller form eftersom att du skrev att hon är tjock.
Lycka till!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Är kaninen dräktig är det ju ingen vits att säga till henne. Gjort är gjort, man lär sig av sina misstag.
Men om hon funderar på Att ta en kull tycker jag hellre att du visar henne hur man ska handskas med en dräktig hona och ungar, då kanske hon förstår att det är stort ansvar.

Jaha, är hon redan dräktig? Trodde att hon skulle paras, att hon inte var parad ännu ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Berätta för henne att det är ett stort ansvar Att ta en kull. Det finns ju inte så mycket att göra när man inte äger kaninen själv =/
- Mvh Emma

Jag tror att det igentligen inte var meningen att hon skulle bli dräktig. Men vi vet inte riktigt om kaninen är dräktig.

#5 vi sa att du är för ung att ha en kull med ungar. Men vi är ju inte 100% säker på att kaninen är dräktig.
har hon tänkt ta hela ansvaret själv?

Tycket inte du ska säga någonting, tjejen är bara 9-10 år så hon har knappast något ansvar över kaninen utan det är hennes föräldrar som har. Ska ni prata med någon tycker jag att ni ska ta det med henne föräldrar istället.

jag håller med.. hon kan nog inte klara av en kull ensam :P