Semester
Hej Vi har en liten Dvärgvädur på 8 månader. Han springer för det mesta fritt i huset och trivs mycket bra med det såklart. Nu har vi bokat en semesterresa i två veckor i april då har vi fixar kaninvakt… men kaninen kommer få mat och vatten men inte kunna vara lös på samma sätt. Hur kommer den påverkas av detta? Känner oss lite oroliga över att han ska sitta ensam så mycket. Hoppas på många svar/erfarenheter om detta
Du kan inte hitta någon som kan ha honom hemma hos sig under tiden ni är bortresta, så han får sällskap och stimulans även under semestern?
två veckor är inte så långt så att kaninen kommer nog inte påverkas så mycket av det. 🙂
Jag var borta i 4 veckor och lämnade kaninen till min kompis. Kaninen var i en rätt liten bur den tiden men fick komma ut i Hage typ en gång i veckan.
Kaninen var precis som vanligt förutom att hon hade överfodrat och hon hade blivit smällfet!😂
Frida
Jag tror inte den korta tiden kommer skada kaninen men den kan kanske vara lite understimulerad. Ett tips? kan vara att i förväg göra i ordning leksaker till kaninen som kaninvaken kan lägga i buren? Kanske aktivitetsboll? Halm? Något nytt som ett hus i kartong (om kaninen inte äter det) , grenar , toarulle med godis i osv.
Finns ju endel smådjurspensionat som du kan vända dig till. Visst, det kanske kostar men tänk på hur bra kaninen skulle ha det då.
- Ingalunda's smådjurspensionat, Verkar väldigt bra och det är mycket stimulans och kel osv. Emma (Innehavare) verkar väldigt bra med djur.
Vänliga hälsningar Ellen