Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 263 ggr
Jennie104
0

Gräs

Alltid när jag är ute med Jappo och sätter ner henne på marken så sätter hon sej och äter gräs jag låter henne sitta där och väntar på att hon ska skutta iväg men hon bara sitter kvar och äter gräs. Jag har testat att sätta henne på asfallt men då springer hon lite och till gräset

Hjälp mej vill ju att hon ska springa

:/

ciss
0

Putta henne lite lätt i rumpan & du kan även smacka (så som man smackar på hästar) om du vill.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

Putta på henne :)

senna
0

varför låter du inte henne äta gräs dådå? när hon inte vill ha mer gräs då börjar hon väl säkert springa själv. Annars kan du väl putta lite lätt på rumpan så kanske hon får lite fart i sig.

Noa-Nisse
0

plocka gräs till henne så hon kan ha det i buren.. sen när du tar ut henne i sele så kanske hon redan är mätt på gräs! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sosso
0

låt henne äta. :) hon äter väl inte hur mkt som helst så tillslut springer hon väl. ;)

myriis
0

Låt henne äta (: Annars, putta lite. Smacka tycker jag inte är ett bra tips?, det kan stressa henne och t.ex inom Kaninhoppning kan du få en påminnelse om att inte smacka när du hoppar med kaninen.

Tina-A
0

Håller med #6 :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

#6: Brukar inte smacka så ofta på Engla, hon bryr sig inte om man smackar. Puttar lite lätt i rumpan istället, fast hon brukar inte äta utan skuttar hellre runt. Visste inte att man fick en påminnelse & att det stressade kaninen, har aldrig träffat en kanin som stressats av att föraren smackar. Fast det är ju olika ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

#8: Tror det är olika i olika klubbar, vad jag vet står det inte i reglementet. Men här så brukar folk få en påminnelse ibland när dem smackar mycket. Själv har jag sett förare som smackar jättemkt på kaninen, så kaninen stressas igenom banan. Så synd när domaren inte säger till då ;/

senna
0

hmm.  vad menar ni med att "smacka" ? x)

Jennie104
0

Försöker putta men hon vägrar

emmsaaan
0

#10, sådär som man gör till hästar när dom ska springa.

Sosso
0

#9: stackars kanin :S