Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 719 ggr
Rorvers
0

Är minst svagast?

Jag har tingat en fransk vädur och har nu fått veta att han är minst i kullen. Betyder det att dom är svagare på något vis? Han är ändå pigg och framåt. Tacksam för svar

[RC1393]
1

Nej, jag har bara haft en som varit svagare men det berodde på att han var dubbelborkad och utvecklade megacolon, men i övrigt har det inte varit någon skillnad på större och mindre kaniner. Har skillnaden varit stor mellan störst och minst kan det ha tagit längre tid för den mindre att bli stor, men för det mesta har jag inte märkt något problem med minstingar.

RebeccaG
0

haha, minstingarna ur mina kullar brukar bli dem som är "störst, bäst & vackrast", så jag skulle inte vara ett dugg orolig👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Lollo1402]
0

Min ena kille var liten och benig när vi köpte honom, men han är stor nu:) Visst han är en dvärgvädur men kaxig som bara den när det väl gäller!  

Jag kan berätta en liten händelse, hehe. Jag har en hona som bestämmer väldigt mycket och är ganska kaxig. När vi släppte in henne i hans bur (de ska alltså bli vänner) så började hon nosa runt lite och tyckte det var kul. Men rätt som det är kommer min hane Nejko och bara går på henne! Min hona hoppade rakt ut i min famn. Stackars liten.😃

Så jag skulle inte som ovanstående säger vara orolig, det spelar nog ingen roll:)

[RC1393]
0

#2 Haha, är det så för dig med?😃

[miniskutt]
0

Minstingarna i min kull växte så det knakade och blev störst och en otippad kanin blev minst och lite svagare än de andra.

RebeccaG
0

#4 Såklart, kolla bara på Rockstar ;) Locke va ju den näst minsta i sin kull, och han är ju knappast svag av sig :P

| Youtube

[RC1393]
0

#6 Nja, jag vet inte det jag! Jag tror all styrka gick till frambenen för att sträcka på sig och visa upp sig, för att använda bakbenen till att hoppa är bara sååå jobbigt😴 (tihi)

RebeccaG
1

#7 Haha, håll huvudet högt helt enkelt😎

| Youtube

Rorvers
1

Vad skönt! Då behöver jag inte vara orolig. :)

Love Lejonhuvadekaniner
0

Min kille var minst i kullen men jag mörker ingen skillnad bara att han är mindre men spralligast av mina kaniner:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Rebecka_02
0

Min hermelin hona är i högra rang än 2 större hanar hon känner. Om du menar fysiskt :)

missan´s
0

Alla är ju olika oavsett art, finns ju ingen som ser ut likadant så det ska inte vara något problem med att han är minst i kullen. Min lilla tjej var också det, men hon har inte haft något som helst problem med det och hon har växt till sig som vilken kanin som helst. 

Lycka till med din nya vän! 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor