Knöl på magen!!!
Hej jag märkte idag en stor knöl på min kanins mage som är ca 3cm i diameter. Den är hård och går inte att flytta på den sitter precis i slutet av bröstkorgen. Är det någon av er som vet vad det kan vara???
Tycker att du ska låta en veterinär titta på den, så den inte är elakartad.
#1 tycker som föregående, låt veterinär titta, om inte annat för att du inte ska oroa dig kanske helt i onödan.
Ja vi ska beställa tid på måndag. Hoppas att det inte är elakartat.
Håller tummarna, behöver inte alls vara nåt farligt! Berätta gärna hur det gick .
Vet en tjejs kanin som hade bråck. Hittade också en hård knöl på magen som inte gick att flytta på xP De opererade bort den och så mådde kaninen bra igen. Det var tydligen ganska vanligt även om jag aldrig har hört om det innan ^^
Idag har knölen krympt och kaninen mår bra igen så jag hoppas att den försvinner helt snart.
Det låter bra!
Idag när jag kollade var knölen helt borta. Det länder jätte bra😊
Kändes*
#8 Så skönt! :)
Låt mig gissa… den satt på kaninens vänstra sida?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#11 Alltså när du nu nämner det så hade jag också en knöl på typ bröstet/magen på min kanin på vänster sida som " försvann". Vad kan det ha varit? Någon som vet?
Det är troligtvis magsäcken ni känt.
Den sitter på kaninens vänstra sida, vid "slutet" av bröstkorgen och kan vara hård ifall kaninen fått i sig för mycket gott(har en hona vars magsäck jag känner tydligt när hon ätit för mycket annat än hö)
**OBS! **Det är TROLIGTVIS magsäcken ni känner på era kaniner också - men det kan lika gärna vara något annat. Ifall du är osäker/knölen blir större/inte försvinner så kontakta vet för att få säkra svar.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Hm. Intressant. Tänkte nog att det var ett inre organ:)
#11 ja den satt på kaninens vänstra sida.