Ska bli rumsren!
Hedda var i somras väldigt rumsren, men nu har hon för sig att toan är på golvet (i buren) det är mest där man ser genom nätet och efter en dag ser det hemskt ut. Jag tar ut allt bajs varje dag men nästa dag är det en sjö av bajs och kiss. Jag har testat lägga bajs i lådan men hon går ändå inte dit. Hur gör ni för att få era kaniner rumsrena?

Det enda som funkade för mig var att ställa lådan precis där han ville ha den.
Nu är ju han lös inne på 60 kvm, men det funkade så enkelt som kastrering och att ställa lådan där han sket.
Jo det är ju det enklaste men problemet är att hon gör sina behov där höhäcken och flaskan är, så hon är där hela tiden. Dessutom har hon rätt stort där så det finns ingen låda som är så stor (tror runt 1 m2) har testat ha spån där men…hon skiter så mycket och kissar också så det syns jättemycket och hennes tassar blir inte jättefina :/
När det gäller stor låda så kommer jag direkt att tänka på såna stora rätt låga lådor som man rullar in under sängen. Vi har från Claes Ohlson och dom är i plast. Kanske skulle funka att hon sitter i en sån och äter o dricker, och så har du spån/toapellets i den?
Jag har toa lådan under höhäcken, så mestadels av bajset hamnar där. Abel brukade dock kissa överallt men la en liten filt i hans låda för de gillar han att kissa på så nu kissar han enbart i lådan :)
Okej, hennes toa-låda är trasig nu så blir den nog en ny. Får ställa hennes låda under vattnet. #3 vi har spån