Funkar det?
Hej hej!
Jag skulle hemskt gärna vilja ha en till kanin. Då skulle den behöva bo i förrådet iallafall på vintern. Förrådet är inte isolerat utan kanske någon grad varmare än utomhus.
Skulle det funka att ha en innebur där eller behöver man ha en utebur? Jag menar att en utebur oftast är byggd av trä som isolerar lite mer än bara galler. Annars kan jag självklart ha en utebur där, men jag tänkte om det funkar med en innebur.
Kram!
Du kan ha en innebur där. Jag har innebur på hylla i vår oisolerade bod, går utmärkt. Ett bra hus och mycket halm i buren så går det finfint
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man kan ju också lägga något över buren så blir det lite varmare också ;) När jag hade 7 stycken i ett litet rum i vår lada som inte är värst isolerad. Lika kallt ute som inne typ. Då hade jag två inne burar för jag hade inte plats för några andra burar. För vi hade 3 stora trä burar inne där redan som är fast byggda i väggen.Då hade vi byggt typ som ställningar av trä att ha burarna på och det gick utmärkt. Hade inget på burarna utan de fick vara som de va ;)
Varför kan du inte ha den nya kaninen som den/de andra?
Känns inte så schysst att fösa in kaninen i ett förråd som permanent lösning.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#3 Det håller jag med om. Men jag har sett många som har det så och den får mycket större plats då. Det var mest en tanke, då det inte ens är säkert att jag ska ha en till:)
Se till att det kommer in ljus i förrådet, att det finns ordentligt med ljusinsläpp/fönster. En innebur stående i ett förråd hade jag inte tyckt var okej. Liten ytan, ensam, ingen utsikt ut. Bygg i så fall gärna en liten utegård med öppning in till förrådet så att kaninen kan gå ut i friska luften och ha inte en innebur utan bygg en liten box med kompostgaller eller liknande, så att den har mer utrymme.
#5 Vilken bra idé! Jag hade först tänkt ha en innebur med en utbyggnad av kompostgaller, men ditt förslag är ett väldigt bra förslag! Vi har ett fönster och det kommer in massor med ljus in genom brädorna:)
Den skulle isåfall bara behöva bo där på vintern då vi har några andra burar, annars kan man alltid köpa😂
Ja men visst kan du iof ha en innebur i boxen också som bo. :) Jag har min hona ft inne - dvs utan tillgång till sin utegård - då hon är dräktig. Jag ställer upp dörren på dagarna när jag är hemma för att hon ska få frisk luft och se ut (fönstret sitter för högt upp) och så har jag alltid bra ljus tänt dagtid. Tycker att det funkar bra. Det är lite litet, men det är bara en kort period så jag tycker att det funkar bra.