Kanin i bil
Halloj! Har en utomhuskanin. Den är 2 år och har alltid bott i sin utomhusbur. Varje gång som vi är på semester så får grannen komma över och fixa vatten och hö. Jag undrar om det skulle vara möjligt att bygga en bur för bakluckan till min volvo v70 och ta med kaninen när man åker bort, kanske 2-3 dagar och att kaninen då bor hela tiden i sin bur i bakluckan där han skulle få vatten och mat varje dag. Självklart lika mycket sällskap och Motion som hemma. Jag undrar alltså om den skulle klara stressen av bilåkning och om den skulle må dåligt av att vara i bil, kylan torde ju inte vara något bekymmer och buren skulle anpassas så han kan ha ett eget rum och gott om värmande halm osv. Tack på förhand!
Nej det är inte speciellt lämpligt skulle jag säga. Bättre för kaninen med kaninvakt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag tror inte häller att det är så smart, kaniner har ju en tendens att stressa upp sig för minsta lilla så att bo i en bil verkar inte så bra. ;)
Min tanke var lite att om jag kan ta med kaninen så kan han få flera mänskliga besök varje dag och inte bara två minuters utfodring av en okänd per dygn, men jag vill förstås inte stressa ihjäl honom.
#3 Nu på vintern ska kaninen kollas till minst 2 ggr/dygn.
Dock är det inte lämpligt att ha kaninen i bilen. Finns ingen möjlighet att ha någon provisorisk utebur på ben dit ni åker eller det är olika ställen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det brukar tyvärr vara lite olika platser, men man kanske får ha utebur på flera platser. Jag har faktskt flera uteburar eftersom vi hade fler kaniner tidigare.