Hehe, du glömde nog själva inlägget :)
jaa,vad menar hon med bogselar?vem har,använder elr vaddå?

Hon ahde en dator som laggar!:Sfrågan var är det nån mer än jag som använder bogselar?//ellen_95
Jag använder bogsele till Molly!
Jag använder också bogselar till en del av mina kaniner.

Jag använder det ibland :)

me tooooo

o vad e bogselar ??:S *pinsamt efter*

Har ni fått era bogselar ännu? Ni har väl beställt men de har väl inte kommit? När jag frågade er idag sa ni i alla fall det ..
Jag har köpt två bogselen till Engla som jag inte har använt ännu.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vi har fått våra bogseler det var typ 4 månader sen ciss:P

Jag skrev det där för fyra månader sen!
www.frihetenskaniner.se

Jag har två bogselar, meningen är att jag ska använda dem till kroktävlingar, men Peach är inte van vid att hoppa i dem ännu, så vi ska öva under vintern. :P
hehe du glömde att skriva själva inlägget :p :)

#11 okej:P

#12: Varför ska du använda dem just till krok? Man styr ju ändå inte med selet, man styr ju med handen.
www.frihetenskaniner.se

om man är och tävlar krok så kanske man måste dra lite i kopplet:) och då är det bra med bogsele så kaninen inte får kvävningar, ifall man annvänder h-sele, för det fick tjoffsen ibland när han drog jättemycket, det var därför jag skaffade bogsele, den trivs han jättebra i^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#15 Säger som #16, en mkt bra förklaring. ^^ I rak bana är det bara att låta kaninen rinna på och då behöver man inte ta i kopplet, men i krokbana måste man göra det ibland. :)

Jag tycker inte att man ska dra i kopplet när man tränar/tävlar krok. Jag & mina kompisar hoppar krok ibland och vi drar aldrig i kopplet utan styr med den andra handen istället. Om vi vill att kaninen ska gå åt vänster, puttar vi lite i höger sida eller bara lägger handen där. De flesta kaniner fattar direkt.
www.frihetenskaniner.se

#18 Har jag sagt att jag "drar" i kopplet kanske? På en tävlingsbana förlorar man ganska mycket tid om man måste böja sig ned jämt och ständigt för att styra, javisst, det gör jag också ibland men en hel bana att göra så, då har man ont i ryggen efteråt. Peach är så duktig så jag behöver inte "dra" i kopplet. Minsta lilla rörelse så svänger hon åt det hållet, men det betyder inte att man drar utav alla sina krafter och sliter runt kaninen som om den vore en trasdocka.
Dessutom, om jag behöver vara extra tydlig med en sväng så behöver jag bara föra ut "tvärtomhanden" (t.ex. om man ska vänster tar jag ut högerarmen) så svänger Peach dit, utan kopplets inverkan.
Ursäkta om detta lät argt/surt, men man ska inte kritisera andra om man aldrig har sett hur de beter sig.

Vilken färg? har ni på era bogselar?
Jag använder!

Klart man använder bogsele. Hatar h-selar. usch
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

använder inte bogsele. har dock en som jag tror är en bogsele, men förstår inte hur man sätter på den? xD

Jag har 3 bogselar. 1 vit (small), 1 blomma (small) och 1 småblomma (medium).
Jag använder inte bogselar. ;) Har H-selar istället.

#19: Jag undrade bara, någon skrev att man måste dra lite i kopplet och därför skrev jag att jag inte tycker att man ska dra i kopplet, oavsett om man drar hårt eller löst.
Har 1 vitt bogsele och 1 purpur.
www.frihetenskaniner.se

Jag "drar" också om jag ska träna krok. Räknas det inte som korringering om man ändrar riktning genom att flytta kaninen?

Nej, det räknas inte som korrigering att putta den lite lätt i sidan eller att sätta handen på ena sidan i några sekunder för att få den att ändra riktning. Inte vad jag vet iaf, har inte fått korringeringsfel när jag tävlar & inte heller flera jag känner.
www.frihetenskaniner.se
jag andvänder bara bogsele på kiwi .. hon får typ panik av H- selar :S

#28 Man får inte fel för korrigering i mini/lätt klassen ;) Okej, trodde du menade att du lyfte henne och sen satte ner henne.

#30:_ & inte heller flera jag känner.
_Känner folk som tävlar i t.ex Medelsvår & Svår, man får inte fel för att sätta handen vid sidan av kaninen eller putta lite lätt. Är ju typ samma sak som att putta i rumpan (= mer fart), fast i sidan. Typ. :)
www.frihetenskaniner.se

Jag har en röd,en rosa och en grön( den var sotis) Jag har tre h-selar också. Men dem är bara som reserv:)

Jag använder inte bogselar. Har ett turkost (?) h-sele.