Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1144 ggr
evercool
0

Kanin utan hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Nu är det så att jag har en kanin jag inte kan behålla.
Jag fick henne av mina kompisar i födelsedagspresent :S (Födelsedagskanin! Ta hand om…)

Hon är en 3 månader gammal dvärgvädur och köpt i djurafär. (Född vecka 8)

Av mig fick hon namnet Kiwi men det går ju att ändra.

Har även gjort en bur till henne, den är aningen liten men eftersom hon är så pass liten än funkar det.
Jag ska lägga upp en bild på den så får ni såga vad ni tycker om den…
Tål i alla fall somaren.
Det är inget måste att ta buren också!

Hon har bott inne hela tiden, men det går att ta ut henne eftersom det nu är varmt ute, och låter man henne vara ute resten av året och fortsätter så ska det inte vara några problem.

Jag bor i Järfälla norr om stockholm så det kan ju vara passande om du som vill ha henne inte bor allt för långt bort…

Hör av er så fort som möjligt, kan inte ha kvar henne allt för länge!
(min kompis som passar henne står snart inte ut längre )

KvirrZ
0

Hoppas du hittar ett hem snart!

Tycker det var väldigt oansvarigt gjort av dina kompisar att bara köpa en kanin sådär :/

- Mvh Emma

ciss
0

Puttar upp, hoppas att hon får ett hem snart. Hon är jättefin!

Tycker också att det var väldigt oansvarigt av dina kompisar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lotta_A
0

Fin kanin. Hoppas den får ett hem. Urs. man ska inte ge bort djur i present om man inte är hundra procent säker på att den man ger djuret till kan ta hand om det.

Flippa
0

jag skulle kanske ha fått henne om jag inte bodde så långt bort :(

SaraB
0

puttar

Proanders
0

Jag tycker dina polare var snälla och gav dig en kanin på din födelsedag, dock har jag en annan uppfattning om dina päron.

Hoppas du hittar ett hem till henne….det var nån här som skapade en länk, om att han tog hand om just sådana djur…sök.

KvirrZ
0

#6 Men hennes föräldrar har ju inget ansvar i att hennes kompisar köper en kanin åt henne. De ville ju inte ha det ansvaret.

- Mvh Emma

Lotta_A
0

kompisarna borde kanske pratat med förldrarna innan

Sosso
0

Jag bor i järfälla, men får tyvärr inte ta hand om en kanin till. :(

Mysofi
0

Åh, skulle verkligen vilja ha henne!! Men bor alldeles för långt bort!

[Niike]
0

Hoppas hon får ett bra hem där hon får bo kvar. Tråkit att hon måste flytta så mycket.

Tycker också det är oansvarit av kompisarna, de kunde ju ha kollat med föräldrarna först.

evercool
0

Bilder på buren…

SaraB
0

putt!

evercool
0

evercool
0

Mysofi
0

Vilken fiin bur!!!!

Mysofi
0

Skulle verkligen vilja både henne och buren!! Men det blir för långt att åka!

Mysofi
0

Bajs rent ut sagt att jag bor så långt bort (Umeå) annars skulle jag slå till på direkten!! Pris??

evercool
0

Ja du jag ger bort henne, hon måste ju ha ett hem så snabbt som möjligt! Om ma inte hemskt gärna vill betala Haha:P

Mysofi
0

# 19 asså, sån otur man kan ha!!! Supersöt kanin i rätt ålder och allt med en jättefin bur, gratis, och så bor man för långt bort!! :(

evercool
0

Jaa, synd… Kan man inte söva kaninen eller något så hon slipper den långa resan ;) nej då det verkar lite hemskt… :S

Mysofi
0

# 21, ja eller om hon kanske tog ett sånt är flyplan som går snabbare än ljudet :D

evercool
0

HAHA aa:P men då kanske hon blir åksjuk… :P

Stina_92
0

Hur får jag min pappa att låta mig köpa en kanin?Är kaniner bara för småbarn?

Mysofi
0

# 23 Jo, visst det är ju en liten risk med det, men flygplanet har väl såna där papperspåsar om hon börjar må lite illa :D haha!

Mysofi
0

# 23 Jo, visst det är ju en liten risk med det, men flygplanet har väl såna där papperspåsar om hon börjar må lite illa :D haha!

KvirrZ
0

#24 Vadå är kaniner bara för småbarn?! Varför skulle de vara det?!

- Mvh Emma

evercool
0

Jag tycker tvärtom, kaniner är INTE för småbarn om man inte har en äldre som kan handskas med kaninen!! Det är ju mycket ansvar och tid å så…

Proanders
0

#7: Hennes päron kunde låta henne få behålla kaninen nu när hon dessutom har gjort en bur till den(även om den är för liten), det är iaf en GÅVA. JAG skulle ALDRIG ta något från mina barn, men det är jag…

KvirrZ
0

#29 men de ville ju inte ha ansvar, man kan ju inte veta deras situation när det gäller att ha kanin. Hon skulle ju få behålla den om hon betalade alla kostnader själv, tydligen så gick ju inte det.

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Jag bor i Stockholm och tar gärna emot henne. :)

Hur mycket kostar hon?

Proanders
0

#30: Ja, det är synd om henne iaf, stackars barn

KvirrZ
0

#32 Jo, tycker också det är tråkigt att hon inte får behålla den :/

- Mvh Emma

myriis
0

Visst kanske hon är ledsen över att hon inte får behålla sin kanin, men det står faktiskt "jag inte kan behålla" det behöver väl inte bara bero på föräldrarna? (Rätta mig om jag har fel, har inte läst hela tråden)
Sen är det faktiskt föräldrarnas huvudansvar och de kanske tycker att evercool inte kan/har tid att ta hand om en kanin. Tror inte föräldrarna tar kaninen från sitt barn för att dem vill irritera/vara elaka.. ? -_-
(Obs, säger alltså inte att evercool inte kan ta hand om sin kanin, säger bara att det kan vara så föräldrarna tänker)

evercool
0

Hon ges gärna bort, om det fixas snabbt.
Min kompis har henne nu (för att hon själv har kanin och då saker man behöver :P) men där kan hon inte stanna utan måste bort i morgon. Jag kan dock ta hand om henne ett tag till, dock inte allt för länge.
Är du interesserad?

Proanders
0

Kom hit med ninen annars, så får hon ett hem här!!!

Stravaganza
0

#35 Ja, jag är intresserad. Men jag har inte frågat mamma än, jag ska göra det så fort hon kommer hem från jobbet,

Men för din egen skull ska du nog inte ta för givet att jag tar emot din kanin, även om jag skulle vilja, för jag tror inte jag får det, men jag ska fråga!

evercool
0

okey hör av dig så fort du vet :D

Stravaganza
0

Ja, det ska jag. Men med min mamma så vet man aldrig. Eller alltid..

Keligast
0

åhh vad fiin den är en kopia av mimmi ju XD

Stina_92
0

Jag ska tjata mycket på dom.

Stravaganza
0

Jag får inte, tyvärr. :'(

Proanders
0

Se #36:

evercool
0

# 43 Är du seriös? Det kanske lät taskigt men inte menat så…
Var bor du då?

Proanders
0

#44: Jag finns i Skåne, mellan Malmö och Ystad..

Jag kan mötaupp, men det är nog ändå för långt, men så har du ett hem till henna iaf.

evercool
0

Jo det är för långt tycker jag nog :s Stackarn blev helt upprörd av att flytta från min kompis till mig, vilket är en 10minpromenad…
Men tack ändå :)

evercool
0

Hej hopp det var länge sedan!

Tänkte bara berätta att Lilla Kiwi har nu fått ett hem !
Och även en kompis kanin som hete Lollipop (tror jag :p)

Jag är jätte glad för henne men det är klart att hon är och kommer att vara mycket saknad Glad

ninaochica
0

#21 det är väldigt farligt att söva kaniner..

johanna_loveAnimals93
0

#47 Så bra att hon fick ett hem tillslut! ;D