Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1000 ggr
Signizen
0

Kanin utomhus

Jag och min familj funderar på att skaffa en kanin. Dock sak har mamma sagt att den inte kan på inomhus då hon är jätte allergisk mot hö. Hon hade mycket kaniner som ung och sa att dem bodde utomhus men jag är lite skeptisk. Kan man ha en kanin utomhus hela året?

Hoseok
0

Ja, man kan ha kanin utomhus året om så länge kaninen inte är en inomhuskanin som flyttas ut helt plötsligt. När jag skaffade mina kaniner så var de födda och uppväxta utomhus, sen hade jag dem utomhus i 2 år innan de försvann. 

Det är bara extra mycket att tänka på under vintern, som att man måste byta vatten ofta osv.

Sen vet jag inte hur det är med olika raser! Det får någon annan som kan mer om kaniner svara på.

Signizen
0

P.S. Såklart skulle jag ta in den varje dag så länge som möjligt, så den skulle nästan bara vara ute på nätterna.

Fridaaaa
1

Ja kaniner kan man ha utomhusåret om.
#2 På vintern kan du inte ta in kaninen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
0

Går bra. Men man får tänka till om man verkligen är beredd på det ansvar som kommer med att äga utekanin. De behöver rena burar och Motion trots att det är smällkallt och tio meter snö. Tex :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Signizen
0

#3 Oj! Det visste inte jag! Varför kan man inte ta in kaninen på vintern?

Fridaaaa
0

#5 Därför att det blir för stor temperatursskillnad. Risken är att kaninen får t.ex värmeslag.
Om du skriver att kaninen skulle vara ute enbart på natten, varför kan den inte vara inne dygnt runt då?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Signizen
0

#6 Jag har inte plats för en stor bur inomhus, jag ska försöka att hitta ett sätt att ha den inne permanent senare

[Sockertoppens_kaniner]
1

#7 Min personliga åsikt är att de flesta kaniner trivs bäst ute. Det är deras naturliga miljö. Har du bara halm i bodelen på vintern, klarar sig kaninen utmärkt ute. :)

[Zachapacka]
0

Mina kaniner bor ute året runt, och det är inga problem. Ha ordentligt med halm så fryser de inte ;)

missan´s
0

Absolut går det att ha kaniner utomhus, det är ju det naturliga för dom.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor