Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 616 ggr
Klebold
0

Spån i buren?

Funderar på att bygga en ny bur till ninen då jag tycker att de vanliga inneburarna är riktigt tråkiga.
Jag har då kollat runt lite på Youtube och hittat "bunny cage tours" och när jag kollar på dem ser jag att kaninerna mest bor i "burar" (typ galler man sätter runt rabatten) på golvet med någon plastmatta under eller direkt på golvet samt en liten låda med spån i. 

Är det okej att ha så? (OBS har inga planer på att bygga så själv självklart ska hon ha spån i hela buren för hon älskar att gräva runt 😉)
Trivs kaninerna i att bara ha små fleecefiltar i botten och endast en liten låda med spån?

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

taylor__lambert
0

Finns ju dom som har kaninerna lösa i hela hemmet, tror inte dom har spån i hela hemmet då inte. Däremot har de säkerligen mjuka mattor som kaninen går på det vet jag dock ingenting om.

Anledningen att de ska ha något mjukt/spån är ju för att de bara har skelett i tassarna och inget som riktigt tar emot och dämpar emot de hårda golvet på samma sätt som hundar har.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Klebold
0

#1 Det tänkte jag inte på! Tack :)
Problemet med min lilla nin är att så fort man ställer en potta i det hörnet hon använt så byter hon hörn. Direkt. 

Så tror inte att det skulle funka för mig :/

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

taylor__lambert
0

#2 nä toa funkar inte för alla ninisar, min kanin jag har nu funkar det bra på, de kaniner jag haft innan har det inte funkat på alls XD den jag har nu har hela köket för sig själv men hon har även sin 120 bur om hon hellre vill ligga där i där finns det bla hö/halm/kutterspån/carefresh, mattor finns också i köket om hon behagas ligga på det.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta