hjälp! färger?
Hej!
Jag skulle behöva hjälp att färgbestämma både mamman, pappan och kaninungarna på dessa. Jag kan inte alls hur man benämner färger på kaniner. Help me?? först kommer en bild på ungarna.
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono
Gud så fin pappan är! Kan tyvärr inte hjälpa till med färg men superfina hela högen :-)
||My Love For Animals Is Immortal||
#3 tack så mycket!! Ja han är fantastisk :-) Han och mamman gick väldigt bra ihop och fick en stor variation på kullen, riktigt roligt att se hur dem blir pälsmässigt osv! dem är strax två veckor så måste börja spana efter köpare och kan vara bra att kunna skriva ut färgerna :-)
Skulle vilja säga att alla mer eller mindre är japaner. Du får fixa enskilda bilder sen när de öppnat ögonen.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Underbart söta både ungar o föräldrar, tycker mig se mycket randigt och då är det japantecknade :) Grattis till en fin kull!
Tycker det ser ut som det finns en madagskar också?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Ser ut som mycket japantecknat i kullen. Du får fixa enskilda bilder när dem öppnat ögonen! :)
Bara jag som tycker att pappan ser brokad/mantlad ut?
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#8 Om jag tittar på rätt unge du menar så ser den ut att ha ett svart sträck i pannan. :) #10 Reagerade också på de. Men de flesta ungarna ser helfärgade ut.. O.o
-' Malin Hultman
Pappsen har väll blått öga? och då är han åtminstone weiner.
och borde inte mamman se mer geopard ut om hon är brokad?
Otroligt söta var dom hursomhelst :)
#12: Alla är inte geopard bara för att de är brokade/mantlade. Finns undantag, men det är väldigt få som inte är prickiga
-' Malin Hultman
#13 Ah, då har jag lärt mig nått nytt :)
Mamman är väl ändå gul/svart japantecknad med wienerteckning?
// Teddytussens kaninuppfödning
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~
#16 Tyckte jag med… ;)
#11 Hehe, ser också det nu när du säger det… :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#19: Kan du ladda upp en bild där man ser henne från sidan?
-' Malin Hultman
Mamman är gul/svart japanbrokad. Ena ungen är gul/svart japanbrokad resterande ser ut att vara gul/svart japantecknad.
-' Malin Hultman
#24: Har du någon annan bild på honom? Om du nu undrade färgen på honom.
-' Malin Hultman
Håller med om färgerna som #23 sa. Men en av ungarna har en vit tass, alltså är den gul/svart japantecknad wienertecknad. :)
Satt nr på varje kaninunge för att kunna visa vem som är vad. Hoppas det är okej. Det här är min teori:
Unge 1: Japantecknad svart/gul brokad
Unge 2: Japantecknad blå/gul
Unge 3: Madagaskar
Unge 4: Japantecknad blå/gul
Unge 5: Japantecknad blå/gul
Måste bara säga att det var fantastisk fina ungar med vackra färger och teckningar också!
Vänliga hälsningar Ellen 

#27: Den du markerat som unge 3 är japan. Då den har ränder på huvudet.
Sen har unge 1 för mycket vitt för att vara mantlad.
-' Malin Hultman
#28 Okej, ändrade till brokad då jag ser det nu, fast jag tycker ändå att den andra ser ut som en Madagaskar. :)
Vänliga hälsningar Ellen 

#29: En madagaskar har inte ränder som den har. En japan kan vara både enfärgad och vilt. En enfärgad ser ut som en madagaskar fast med ränder. 🙂
-' Malin Hultman
Den japantecknade svart/gul brokade ungen var grymt söt :)
Striken´s Kaniner
www.strikenskaniner.weebly.com
Tror att ungarna är svart/gula och inte blå/gula, som #27 tycker. :)
Jag dööööör, vill också ha små sötisar. Så fina, grattis till dem :)
Pretty wise //
Jag ser inte heller några blå/gula😎
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
TS, jag försöker se på bilden på pappan ifall han har zobel-anlag? Eller inte. Han ser riktigt ljus ut. Zobelanlag bleker nämligen det gula. Till vitt, men han har ju även wienerteckning = vitt.
Jag gissar på att pappan är vit/blå japan wienertecknad, men fotot ljuger kanske litegrann 😃
Undrar då ifall unge nr 2 också har zobelanlag, ser rätt så blå/vit japantecknad ut? Ser inte så mycket gult på hen?
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
#32 Här är papii med mer päls :-) Tack så mycket #27 för numrering och alla för hjälpen! Dem har öppnat ögonen och är 17 dagar gamla nu så snart kommer jag visa dem mer en och en. Ja riktigt fina är dem… Blandningar mellan teddy och dvärgvädur (lite lejonhuvud anlag) så ska bli spännande detta !!:-) syns redan lite olika pälskvalite.
Kommer du sälja dom/någon sedan? Vart finns dom i så fall? 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Okej, ser på bild ett nu att det är en japan och inte madagaskar, du har rätt #30😂
Vänliga hälsningar Ellen 

Verkligen supersöta! 😍
Nej inte gul/blå. Möjligtvis en. Den brokade är gul/svart.
Kan du fixa enskilda bilder som är skarpa och i rättvist ljus?
-' Malin Hultman
bilderna bifogades inte, här är en länk till blocket där alla finns :) http://www.blocket.se/stockholm/Bedarande_kaninungar_58471753.htm?ca=11&w=1
Måste rätta dig. En kanin kan inte vara "Japantecknad blå/svart brokad"
Antingen är den blå eller svart. Samt antingen tecknad eller brokad.
Men tycker bilderna är otroligt oskärpta och inte i rättvist ljus.Men så gott som jag kan säga:
Bild 1: Gul/svart japanbrokad wienertecknad
Bild 2: Gul/svart japantecknad wienertecknad
Bild 3: Möjligen gul/blå men bilden gör inte färgen rätt så hade velat se en annan bild på samma unge. Då den på ena bilden ser svart ut och på de andra ser den blå ut.
Bild 4: Gul/svart japantecknad
Bild 5: Gul/svart japantecknad (möjligen wienertecknad)
Bild 6: Gul/svart japantecknad wienertecknad
Sen kan ingen av ungarna få teddypäls då mamman inte har de generna. Känns dumt att lova teddypäls när ingen av dem har möjlighet att få det.
-' Malin Hultman
#53 Japp det är därför jag skriver här för att få hjälp av er. Det första vet jag om! blev lite felskrivning, ändrar det absolut, tack.
Jag är inte bra på bilder….. Men när de börjar närma sig utflytt får jag fixa bättre bilder då, men hittills har jag flera intresserade så verkar gå bra ändå. Kanske borde jag inte ens skriva ut färgerna, får så många olika svar på detta och får ändra konstant.
Jag har inte lovat teddypäls, bara försökt beskriva kvalitén utifrån vad jag ser hos föräldrarna.
Tack för dina färgbeskrivningar! Håller alla med om detta? Så jag inte behöver ändra blocketannonsen fler gånger (redan gjort 2 ggr).
Håller med #53. Unge nummer 3 är gul/blå japantecknad i mina ögon. :)